Oct

Heerlijk geslapen op het tweepersoonsbed met memory foam matras. Maar helaas was dit maar voor een nachtje, ben benieuwd wat de volgende locatie ons brengt. Ontbijt in dit hotel is een beetje raar, je moest gisteren al opgeven wat je wilde hebben met als resultaat dat iedereen teveel bestelt. De tafel werd dan ook steeds voller vanmorgen.

Oct

We laten Minori en de Amalfikust vandaag achter ons en we gaan eerst verder naar de havenstad Salerno. Voor het ontbijt probeer ik alle spullen weer in mijn koffer te krijgen maar dat valt niet mee. Dat is toch een nadeel van die vacuüm zakken, je neemt snel teveel mee en als de was dan op een hoop in een zak zit past het allemaal niet meer.

Ravello

Vanmorgen ben ik weer vroeg bij het ontbijt want we gaan een nieuwe poging wagen om naar Capri te gaan, en die boot zou dan om 08:20u vertrekken. Maar je raadt het al, de boten gingen weer niet vandaag. Terwijl het toch prima weer lijkt.

Sep

Om half acht stonden we klaar voor het ontbijt want de planning was dat ik vandaag naar het eiland Capri zou gaan samen met Esther en Frieda. Maar dat ging dus niet door want de boten varen nog niet. Blijkbaar is de zee te onrustig. De plannen worden dus maar eens omgegooid.

Vesuvius

We verlaten vandaag Napels en ik neem met plezier afscheid van dit hotel met zijn micro douche en zijn 50-60 traptreden om alleen al bij de receptie te komen. Eerst nog even een lekker ontbijtje, want dat is wel prima hier, en dan de bus in naar de Vesuvius!

Sep

Weer niet best geslapen vannacht met al die herrie buiten, maar vol goede moed beginnen we aan deze dag waarin we het grootste deel zullen besteden in Pompeï. We moeten al wat sneller ontbijten want kwart over 8 wil Linda vertrekken. Helaas ben ik deze keer degene die een minuut of 5 te laat is, dacht dat ik nog genoeg tijd had, maar niet dus.

Napels

Zoals gewoonlijk is mijn eerste nacht wat onrustig, en het helpt ook niet dat het hier in de omgeving van het hotel tot na middernacht behoorlijk druk is. Nadeel van een hotel midden in het centrum. En dan nog die vliegtuigen die laag over komen. Na een kleine vier uur slaap en een paar uur dommelen kom ik om 7 uur mijn bed uit. Half acht ontbijt en om negen uur gaan we de stad in.

Sep

Misschien toch door dat gedoe met die lange rijen op Schiphol, maar ik sliep de afgelopen nacht niet lekker. Om 4 uur werd ik al wakker en heb het daarna nog uitgehouden tot een uur of zes. Toen mijn bed maar uitgegaan om de laatste dingen te regelen.

Jul

Zuid Italië en Sicilië

Ik was alweer aan het rondkijken bij reizen een stukje verder weg, maar daar zijn blijkbaar Corona restricties vaak nog wel een issue. Ik had bijvoorbeeld leuke reizen gevonden naar Taiwan en Noord Peru, maar Taiwan is nog niet open voor toeristen en in Peru gelden nog strikte regels. Dus blijf ik nog maar een keer in Europa en heb ik de 20-daagse reis Zuid-Italië: de Amalfikust, Cilento en Sicilië geboekt bij Sawadee.

Jun

Kreta – Amsterdam

Het is alweer de laatste dag. Maar we vliegen vanavond pas en we moeten om 11 uur uitgecheckt zijn in het hotel. Dus de tas nog een keer goed inpakken voor de terugreis, zorgen dat er wat schone kleding en andere schoenen bovenop ligt voordat de koffer in de opslag verdwijnt.