Terug naar huis

Weinig geslapen vannacht door de warmte. Pas laat in de nacht begon het in mijn kamer, met beide ramen open, wat af te koelen. Ik heb daardoor weinig energie vanmorgen. Gelukkig helpt het zeer uitgebreide ontbijt (dat maakt nog iets goed).

Vanmiddag vliegen we weer naar huis. We hebben dus nog de hele morgen om eventueel met de bus terug te gaan naar de oude stad van Dubrovnik. Maar ik heb er weinig trek in vandaag. Gisteren hebben we al een goed beeld gehad met de paar uurtjes dat we daar waren. Alleen de wandeling op de muur had ik nog wel willen doen, maar om daar nu 35 euro voor uit te geven. Die prijs is voor een dag-pas die ook toegang geeft tot de musea en andere gebouwen maar dat trekt me al helemaal niet. Dat komt denk ik ook deels doordat we aan het einde van de reis zitten en vanmiddag terugvliegen.

Ik hou het dus op een relax dag. Na het uitchecken zoek ik een terrasje op bij het (grind-)strand samen met Ido die het ook wel gezien heeft. Na de lunch lopen we naar het hotel terug en on half 4, als alle anderen inmiddels ook weer terug zijn, worden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Het is weer Transavia dus ik was er niet gerust op dat ze op tijd zouden zijn. Maar dat waren ze deze keer dus wel. Precies 18:05 gaan we met vlucht HV5008 de lucht in. Helaas ben ik weer in een stoel in het midden geplaatst en deze keer is het vliegtuig vol.

Na dik 2 uur afzien komen we een kwartiertje eerder dan gepland in Rotterdam aan. Voordeel van zo’n klein vliegveld is dat de koffers er ook snel zijn. En na iedereen gedag te hebben gezegd ga ik de bus in voor een paar haltes en hou ik mijn vingers gekruist als ik naar mijn auto loop die ik bij ING kantoor Wilgenplas had neergezet. Ondanks dat dit een prima oplossing is, is het toch een rare gedachte om je auto twee weken in zo’n doodlopend straatje op een industrieterrein te laten staan. Ook al kijkt de bewakingsloge er recht op uit. Maar geen problemen dus en na een ritje van dik een uur ben ik weer thuis.