Kotor – Dubrovnik

Nog een laatste ontbijtje hier en dan gaan we Kotor weer verlaten. Om 08:40 staan we allemaal klaar en lopen we met onze koffers de oude stad uit naar de busstop. Onderweg zien we dat er inmiddels weer een ander cruiseschip is aangekomen

We gaan vandaag naar de eindbestemming van onze reis, Dubrovnik. Het is een rit van een kleine 2,5 uur omdat ee eerst helemaal om de baai heen moeten rijden. Daarna moeten we ook nog de grens over maar gelukkig gaat dat deze keer vrij snel. We zijn nu weer in Kroatië, dat onderdeel is van de EU, en kunnen we eindelijk ook gewoon weer roaming internet gebruiken op de telefoon.

Vlak voordat we Dubrovnik binnen rijden maken we nog een fotostop op een punt waar je mooi zicht hebt op de haven. Vervolgens rijden we richten van de twee gates en moeten we snel uitstappen want de bus mag hier maar heel even staan. We hebben een gids die ons een kleine anderhalf uur de hoogtepunten van Dubrovnik laat zien en daarna hebben we nog een 2,5 uur om op eigen tempo rond te kijken en ook nog te lunchen. Om 4 uur moeten we weer bij de bus staan. Maar morgen hebben we ook nog genoeg tijd, we vertrekken pas om half 4 naar het vliegveld.

Het is nog best een stukje rijden naar hotel Vis waar wij verblijven. Ik heb een prima kamer met 2 bedden, alleen is het best warm en de airco doet niet veel. Lager dan 26 graden krijg ik het niet. Hopelijk koelt het vanavond af buiten en kan ik een raam open zetten. Om 7 uur verzamelen we voor het laatste diner met de groep. Als ik een paar uur later terug kom in de kamer is het zelfs opgelopen naar 27.3 graden. Als je vanaf de gang (waar het oom al warm is) de kamer in gaat voelt alsof je de sauna in loopt. Ik zet de ramen en de deur open en hoop op afkoeling.