Katun – Virpazar

Het was een zware nacht. Buiten regende en stormde het, binnen zorgde Nemanja nog een paar keer voor de kachel maar rond een uur of half 2 was die toch wel uit. Daarbij waaide ook de deur telkens open en was het dekbed zo klein dat je bij elke beweging in de kou lag. Ik ben blij dat we hier vandaag weer vertrekken.

Na het ontbijt moeten we eerst weer terug naar de bus lopen, en dat is nu wel bergaf, maar met de regen van de afgelopen nacht is het op sommige plekken spekglad. En ook nu regent het nog steeds. Gelukkig komen we allemaal heel beneden. We maken nog een koffiestop bij het dorpje beneden waar gretig gebruik gemaakt wordt van de WiFi (die was er boven ook niet). Hier worden oom de broodjes opgehaald voor de lunch.

Vervolgens rijden we nog een kleine twee uur naar de plek waar we een wandeltocht maken. Op het programma stond een wandeling naar de Gate of Wishes in de Mrtvica Canyon van 8 kilometer. Maar omdat het weer niet mee zit korten we de wandeling maar in. Er waren er een paar die nog wel verder wilde maar dat kon niet eens meer omdat een oversteekplaats inmiddels een stevige stroom was geworden. Al met al toch nog een uur of twee gelopen.

We rijden nog een uurtje of twee door naar Virpazar aan het Skadar meer. Onderweg zien we nog een enorme nieuwe brug van de nieuwe snelweg die hier door de Chinezen is gebouwd. In Virpazar checken we in bij hotel Pelikan. Matig hotel en ik krijg hier ook een kleine kamer met een enkel eenpersoonsbed. De WiFi werkt ook al niet en ik loop al een paar dagen achter met mijn blog. Ik ga eerst maar eens uitgebreid douchen want dat had ik vanmorgen overgeslagen in die eco village ellende. Daarna loop ik een stukje rond maar dit dorpje, open een klein eilandje, bestaat maar uit een pleintje met wat hotels, shops, restaurants en bootverhuurders. Snel uitgekeken dus.

Ik kom Ido, Ineke en Koos tegen en we gaan samen wat eten. Heerlijk restaurant met mooi uitzicht en de WiFi werkt hier wel. Rond half negen lopen we snel terug naar het hotel want volgens buienradar gaat het zo flink regenen. In het hotel probeer ik nog re connecten naar de WiFi van het restaurant zodat ik nog wat aan mijn blog kan doen maar de verbinding valt telkens weg. Dus alleen een stukje geschreven voordat ik mijn bed in duik, hopelijk kan ik de boel morgen uploaden.