Santorini – Kreta

Ik kon ook vandaag weer uitslapen. We verlaten Santorini vandaag weer, maar dat is pas laat in de middag. Dus lekker relaxed wakker worden, douchen, ontbijten en na het ontbijt bespreekt Marja nog wat opties voor de komende dagen. Vervolgens blijven we in de ontbijtruimte nog een tijdje babbelen totdat het personeel toch wel subtiel duidelijk maakt dat ze willen dat we weg gaan.

Ik ga op mijn gemak de koffer een keer een beetje herinrichten en zorgen dat die helemaal klaar staat, we moeten namelijk om 11 uur wel de kamers uit zijn. We hebben ook niet echt plannen vanmorgen, we zitten net iets te ver van het dorpje af om daar nog een keer naar toe te lopen, en daarbij, hebben we het eigenlijk wel een beetje gezien. Rond een uur of 12 lopen we naar de bakkerij die vlak naast het hotel zit om daar wat te eten en ook gelijk wat te kopen voor tijdens de reis naar Kreta.

Om half 3 worden we met een bus naar de haven gebracht waar we om 4 uur zouden vertrekken. Echter is ook de boot vertraagd dus moeten we ook daar weer wachten. Uiteindelijk varen we pas kwart over 5 dus dat wordt weer een latertje vanavond. Na dik 2 uur varen komen we aan in Heraklion waar we gelijk weer een busje in moeten dat ons in 2,5 uur naar Chania rijdt. Djoser zou dit beter kunnen omgooien door in de ochtend al van Santorini naar Heraklion te gaan, dan is er tijd om gelijk het museum in Heraklion en Knossos te bezoeken. Nu plannen er mensen alweer om in de komende dagen die 2,5 uur terug te rijden voor bezoek aan Knossos en het museum.

De busrit naar Chania verloopt al raar, de chauffeur is een beetje vreemd, zit vrolijk te babbelen met een hand aan het stuur en in de andere hand een microfoon terwijl hij af en toe wat slingerend over de weg gaat. Dit tot ergernis van Hans die op een gegeven moment hard “are you drunk?” door de bus roept. De boodschap kwam wel over want vanaf dat moment was de chauffeur stil en concentreerde zich meer op weg. Half 11 kwamen we aan in Chania bij hotel Irene. Een zeer matig hotel, de term “oude zooi” komt bij mij op. Raar dat Djoser dit kiest voor het laatste hotel waar we ook nog 3 nachten verblijven. Dan ga je niet naar huis met een lekker gevoel over de hotels in de reis.

Geen foto’s gemaakt deze dag