Naar Ssese Islands

We vertrekken om 8 uur, maar om 6 uur ben ik mijn tent al uit. Na een nacht van woelen en draaien was ik het zat. Eigenlijk had ik vanaf 5 uur al geen oog meer dicht gedaan en de rest van de nacht was ook niet echt rustig. Ik vind Dunn bij het kampvuur, die zat daar al vanaf 5 uur omdat hij het erg koud had.

Na het ontbijt rijden we met het dak open het park weer uit. Weer blijven de busjes niet bij elkaar en weer is er 1 busje dat een luipaard spot. Ik vind het wel een beetje raar dat ze elkaar dan ook niet even bellen ofzo. We rijden het park weer uit, de daken gaan weer dicht en we gaan op pad naar het Victoriameer. Onderweg bestellen we bij een wegrestaurant nog wat te eten dat we meenemen om bij de opstapplaats voor de boot op te eten.

Het laatste stuk naar deze opstapplaats is weer over slechte, hobbelige weg. Ik ben zo langzamerhand wel klaar met dat gehobbel. We komen half 2 bij de boot aan, een half uur later dan Dunn had gepland. Je wil hier niet te laat komen want deze (gratis) ferry vaart maar 1 keer per dag op zondag. Omdat de noot met ons erbij eigenlijk ook wel gelijk vol is, vertrekken we al om iets over 2 uur in plaats van om 3 uur naar Ssese Islands. Het is bedoeld als relaxte afsluiting van de reis maar omdat je in her Victoriameer biet mag zwemmen is dat eigenlijk een beetje onzin.

We komen na anderhalf uur rijden (weer over hobbelige wegen) aan bij de Brovad Sands Lodge. Op zich een mooie lodge, met een zwembad, sauna, massages, etc. Ik krijg een mooie suite maar merk toch dat het nog niet allemaal top is in deze lodge. Er is bijvoorbeeld geen klamboe (terwijl hier toch echt wel muggen zitten), alleen een zeepje in de verder wel luxe badkamer, je kan nergens de handdoek ophangen, etc. Allemaal kleine dingen waaruit blijkt dat het nog niet echt top is.

Het eten is echter wel top en na het diner kijken we samen nog even naar voetbal. De wedstrijd loopt echter uit in strafschoppen maar tegen die tijd zijn we nog maar met 3 over. Het is over 12 uur als ik uiteindelijk mijn bed op zoek, zo laat ben ik deze vakantie nog niet naar bed geweest.