Namwendwa en door naar Mbale

Ondanks de hitte, de hoge luchtvochtigheid en het dunne matje heb ik toch redelijk geslapen vannacht. Wel om het uur een keer wakker geworden van de doorligplekken maar telkens snel weer in slaap gevallen. Zo rond kwart voor 7 was ik er echter toch wel klaar mee.

Er zijn hier geen douches dus probeer ik me met een washandje bij de kraan wat te wassen. En was ik gelukkig nog op tijd want later kwam er ook geen water meer uit de kraan hoorde ik. Ook de toiletten konden niet meer doorgespoeld worden. Om 7 uur stonden Arno en Vera klaar voor het bezoek aan de kerk, blijkbaar was er vanmorgen om 6 uur niemand z’n tent uit gekomen om mee te helpen bij het melken van de koeien. Langzaam komen ook de andere mensen stuk voor stuk uit de tentjes. Omdat het kerkbezoek uitliep zaten we pas half 9 aan het ontbijt, kruimelig brood met een soort roerei.

Voordat we vanmiddag doorrijden gaan we eerst lokaal een aantal plekken bezoeken, onder andere waar ze een soort traditionele rokjes maken uit boombast en 2 mannen die stenen aan het maken zijn. Daarna een wandeling door de velden met als hoogtepunt een plek waar ze lokale rum aan het maken zijn uit suikerriet (best te drinken). We waren hier in 3 groepjes gaan lopen, ik zat in de eerste groep. De anderen hadden blijkbaar opgelopen en in de bakkende zon waren ze het nu, na een klein uurtje al zat. Mijn groepje wilde nog wel doorlopen maar blijkbaar stond terugkeer naar de busjes toch al op het programma. Terug naar de campsite voor de lunch (weer hetzelfde) en om een uur of 1 gaan we op weg naar Mbale.

Na dik 4 uur rijden over soms hobbelige wegen komen we aan bij het Mbale Resort Hotel. Dit is dan weer echt luxe, modern resort met groot zwembad, meerdere bars en restaurants en een grote kamer met heerlijke tweepersoonsbed. Alleen jammer dat we niet veel tijd hebben, want het is inmiddels al 6 uur geweest. Bij het diner horen we dat we ook in de avond niet veel tijd hebben want morgen vertrekken we om 07:30 al naar Sipi Falls. Dus na het updaten van mijn blog (prima WiFi hier) duik ik mijn bed in.