Otavalo naar Quito

Zoals eigenlijk al verwacht ging het met het slapen vannacht niet best. Al om half 1 werd ik wakker en vervolgens heb ik tot half 6 liggen soezen in bed met af en toe een half uurtje slaap. Toen ben ik er maar uitgegaan, gedouched en alles opgeruimd. Toen buiten nog wat zitten internetten en rond 7 uur het ontbijt opgezocht. Heerlijk ontbijtje met ei en lekkere broodjes.

Na ontbijt zijn we met een klein groepje een rondje door de stad gaan maken. Eerst naar de fruit markt en later naar de grote markt die nog niet opgebouwd was. Toen nog een stuk rondgelopen maar er was verder niet veel te zien. Onderweg pikte we wel nog wat andere reisgenoten op en zijn we samen nog ergens koffie gaan halen. Rond een uur of half 11 liepen we terug naar het hotel. Even de spullen bij elkaar pakken en nog wat internetten voordat we om 12 uur met de bus vertrekken naar Quito. Maar eerst rijden we 2 kilometer naar de plaats waar we lunchen. Het is in een primitieve schuur waar ze ook cavia serveren. Wij krijgen overigens gewoon kip met een paar maisgerechten en mogen wel de cavia proeven. Die is taai en vol botten, de smaak is niet bijzonder. De kip is gelukkig een stuk lekkerder.

Na de lunch rijden we een klein stukje door naar een waterval waar we eerst beneden foto’s maken en daarna omhoog klimmen. Dat viel vies tegen met van die onregelmatige en vaak hoge treden en met deze ijle lucht. Boven was vervolgens ook nog een stuk minder mooi dan beneden. De temperatuur was inmiddels ook flink opgelopen, dat is al snel als de zon even doorkomt. Het ene moment is het frisjes en 10 minuten later loop je te zweten. Terug in de bus rijden we naar Quito, grotendeels dezelfde route als gisteren echter nu kon ik er meer van genieten. Kwart over 5 zijn we bij hotel Fuente de Piedra II. Wederom een leuk kleinschalig hotel met veel hoekjes en trapjes. We hebben even tijd voor onszelf tot kwart voor 7 als we verzamelen voor het diner.

We eten bij een restaurant waar we op een terras buiten zitten, maar dat is op deze hoogte toch al snel frisjes. Gelukkig biedt de terrasverwarming wat verlichting en heeft iedereen wel een jas of vestje bij zich. Het is hier vlakbij het hotel een heel gezellig toeristisch centrum met veel bedrijvigheid. Toch besluit ik na het diner maar niet aan te sluiten bij het groepje dat nog iets gaat drinken. Mijn eerste nacht was niet zo best dus ik heb nog wat in te halen. In het hotel werk ik nog even mijn blog bij en duik dan mijn bed in.