Vertrek naar Ecuador

Het is 5 uur als mijn wekker af gaat vanmorgen, het lijkt wel een gewone werkdag. Maar dat is het niet. Vandaag begin ik aan de reis naar Ecuador en de Galapagos eilanden. Tijdens mijn laatste voorbereidingen waarbij ik ook mijn internet routering een keer reboot komt hij niet terug online. Dat kan ik nu net niet hebben natuurlijk! Gelukkig was het snel op te lossen en om 6:15 sta ik toch op tijd bij het busstation.
Met bus en trein reis ik naar Schiphol waar de bagage drop en paspoort controle (beide geautomatiseerd) snel verlopen. Inchecken had ik gisteren al gedaan. Ik loop direct door naar de Starbucks, inmiddels een vast ritueel als ik reis ga. Met mijn Caramel Macchiato loop ik richting de gate waar ik een half uurtje later al kennis maak met een flink deel van mijn groep die daar had afgesproken. Tegen half 10 gaan we het vliegtuig in en met 10 minuten vertraging vertrekken we om 10:10 richting Quito. Ik heb voor zowel de heen- als de terugreis comfort Classicus geboekt dus voldoende beenruimte. Toch een stuk relaxter zo. Ik kijk een paar films, luister wat muziek en probeer wat te slapen. Onderweg hebben we ook nog 2 minuten stilte als het in Nederland 8 uur is. Inmiddels hangen wij dan al boven Zuid-Amerika.

We komen rond half 3 aan en zijn razendsnel door de plichtplegingen heen (koffer, paspoortcontrole, douane). We maken kennis met Maaike, onze reisleidster en de buschauffeur die ons vervolgens in 2 uur durende mooie rit door het Andes gebergte naar Otavalo rijdt waar wij de eerste nacht verblijven. Het weer is overigens prima, graadje of 20 en af en toe zon. Niet de voorspelde regen dus gelukkig. Onderweg naar het hotel maken we nog een fotostop bij een meer met mooie bergen op de achtergrond. Dan rijden we door naar het Indio Inn hotel, een leuk klein hotel met galerijen die op binnenplaatsen uitkijken. Komt erg knus over. Helaas geen airco, maar zo warm is het ook weer niet dat die nodig is.

We hebben anderhalf uur om ons een beetje op te frissen voordat we om 7 uur gaan eten in een restaurantje op 5 minuten van ons hotel dat redelijk in het centrum zit. We hadden in de bus al de menukaart doorgelopen en de bestellingen doorgegeven zodat het eten snel op tafel stond. Half 9 waren we dan ook al in het hotel terug en iedereen ging naar de kamer. Het is voor ons gevoel natuurlijk ook al half 4 in de nacht. Ik wil toch niet te vroeg gaan slapen dus schrijf ik eerst nog even deze blog voordat ik tegen half 10 toch ook maar ga slapen.