Jasper National Park

Vanmorgen verzamelden we om 9 uur voor de excursies van deze dag. Het weer zat echter weer niet mee en even heb ik zelfs overwogen om in het hotel te blijven om naar de wedstrijd Nederland – Denemarken te gaan kijken (gelukkig heb ik dat niet gedaan).

De regen tikt rustig door als we in de bus stappen en we vertrekken eerst naar een eilandje in en meer dat bereikbaar is over een klein bruggetje. Ik heb mijn jas vandaag thuisgelaten en mijn fleece vest meegenomen. Daaroverheen trek ik een poncho en zo is het goed uit te houden. In de stromende regen maken we een wandeling van een kwartiertje. Ongetwijfeld kan je hier in de zon prachtige foto’s maken, maar nu valt het een beetje tegen. Na dit uitstapje rijden we eerst langs het Maligne meer. Naarmate we verder komen veranderd de regen steeds meer in sneeuw. Op het laatst wanen we ons in een wintersportgebied waar de sneeuw met dikke vlokken naar beneden komt. Toch apart als je voor je gevoel een zomervakantie hebt geboekt. Ik vraag me af of die korte broeken nog uit de koffer komen deze vakantie.

Al snel reden we weer een flink stuk terug, de chauffeur wilde daar niet te lang mee wachten want we zagen de sneeuwschuivers al over de weg rijden. Tijdens de rit hoorde we via de radio Nederland verliezen van Denemarken, en dat hielp deze dag er ook niet bovenop. We hebben nog een uitstapje gedaan bij de Maligne Canyon. Door deze smalle en behoorlijk diepe canyon raast het water vandaag met flinke snelheid naar beneden met oorverdovend lawaai. Op zich een mooi gezicht, ik had het echter liever met een zonnetje gezien. Daarna reden we terug naar het hotel waar we om een uur of 1 alweer terug waren.

De rest van de middag was er geen programma meer, maar met deze regen was er verder ook niet veel te doen. Een wandeling of fietstocht in dit weer is niet echt een optie dus heb ik met Dave, Sander, Gideon en Adriaan maar wat zitten kaarten. Rond een uur of 4 kwamen weer want reisgenoten terug die waren gaan shoppen en sommige gingen buiten de hot-tub in, in de regen. Ik ben maar een filmpje gaan kijken. Rond een uur of half 7 zijn we wat gaan eten bij het hotel waar we oorspronkelijk zouden verblijven, daar is een steak-house.

Daarna ben ik met Bianca, Chantal, Monique, Dave, David, Sander en Adriaan naar het centrum gelopen waar de in de Dead Dog bar wat zijn gaan drinken. Het was hier best gezellig maar ook wat rumoerig. Met name een aantal gasten die vanuit Calgary gekomen waren om hier een weekendje te komen stappen. Een enkeling uit onze groep volgde deze mannen met veel interesse maar ik noem geen namen ;P. Rond een uur of 12 zijn we teruggegaan naar het hotel, weer net iets later dan de vorige avond. Het wordt steeds later…