Van Jasper naar Sun Peaks

Het weer was vanmorgen een stuk beter, droog en de temperatuur viel ook mee. Niet dat we er veel aan hebben want vandaag is het voornamelijk een reisdag. We vertrokken rond een uur of 9 richting Sun Peaks waar het volgens de laatste berichten een graad of 26 zou zijn. Helaas hebben we daar ook niet zoveel aan want die plaats is alleen maar een stop om te slapen. De volgende dag gaan we weer verder.

We moeten vandaag zo’n 500 kilometer afleggen, dus veel tijd voor excursies tussendoor is er niet. Vlak na vertrek komen we al direct een aantal Elanden tegen langs de kant van de weg. Het lijkt wel op ze poseren dus er worden flink wat foto’s gemaakt. De eerste plek waar we een half uurtje stoppen is vlak naast Mount Robson, de hoogste berg van Canadese Rocky Mountains (3954 meter). We stoppen hier voor een bak koffie en voor het inslaan van wat sandwiches omdat we onderweg weer niet stoppen voor de lunch. We zijn inmiddels weer een andere tijdzone ingereden dus de klok moet een uur terug.

De volgende stop is een waterval waar we ongeveer 45 minuten blijven om wat foto’s te maken. De temperatuur is hier al beduidend beter dan wat we de afgelopen dagen hebben gehad. De jas en de trui kunnen uit en nog loop ik te zweten zodra de zon doorkomt. Het stikt hier ook van de muggen waaruit wel blijkt dat het hier altijd wel warmer is. We rijden verder richting het westen en stoppen ook nog een keer bij een meer. Ook hier blijven we weer een half uur en het is hier echt warm. De mensen met een afritsbroek beginnen de pijpen al los te maken.

De leggen de laatste etappe af en zijn rond een uur of 5 in Sun Peaks. Dit is een ski-dorp dat vol staat met hotels en restaurants en waar het momenteel echt volledig uitgestorven lijkt (we zien niemand op straat lopen). Wij verblijven in de Cahilty Lodge, een aardig hotel compleet met sportaccomodatie, sauna’s, hot-tub, etc. Sommigen zijn nog even gaan wandelen of de hot-tub ingedoken, ik ben mijn blog even gaan bijwerken. Om half 8 zijn we wat gaan eten (was nog even zoeken in dit uitgestorven plaatsje) en daarna nog een drankje genomen in de hotel bar. Vroeg naar bed want morgen is de wake-up call al om 6:45u.