Kuala Lumpur en de KL Tower

Op het programma voor vandaag stond een optionele excursie naar Melaka, een belangrijke stad in het Nederlandse VOC. Met name interessant voor mensen die zich graag in geschiedenis verdiepen maar er kleven ook wel 4 uur reistijd aan vast en je hebt weinig tijd meer voor Kuala Lumpur. Dus net als veel andere reisgenoten liet ik deze excursie schieten (ik geloof dat er maar 6 vertrokken vanmorgen).

Het voordeel was dat ik eindelijk eens lekker kon bijslapen. Ik was de vorige dag al redelijk vroeg mijn bed in gegaan (nog voor 12 uur) en pas rond 8 uur kwam ik er weer uit. Ben vervolgens eens heel op mijn gemak gaan douchen en ontbijten en daar bleek dat meer mensen het rustig aan gedaan hadden en pas na 9 uur het restaurant binnen druppelden. Om een uur of 10 ben ik samen met Bob, Jaap en Ilse eerst eens gaan kijken in het Elektronica warenhuis net naast ons hotel. Dit warenhuis heeft 7 verdiepingen vol met voornamelijk computers, telefoons en camera’s. We hebben daar een paar uurtjes rondgelopen en er werden nog wat kleine dingetjes gekocht. De camera lenzen waren hier toch niet zoveel goedkoper dat men deze hier gelijk aangeschaft heeft. Hierna zijn we naar het Times Square warenhuis tegenover ons hotel gegaan. Dit is een enorm warenhuis (ooit de grootste, inmiddels zijn er 16 grotere in Kuala Lumpur).

Het warenhuis is 10 verdiepingen groot en huisvest onder andere ook bioscopen, een enorme bowlinghal en een compleet pretpark, inclusief achtbaan! Een bizar gezicht om dit in een warenhuis tegen te komen. We hebben nog even een broodje gegeven bij een van de vele eettentjes in het warenhuis (de Subway) en daarna teruggelopen naar het hotel. Ik ben daar nog even een stukje gaan schrijven, de anderen twijfelden nog over een metro tripje, een bezoek aan de grote winkelstraat (en misschien een massage aldaar) of toch het zwembad. Om half 7 zijn we vertrokken naar Chinatown waar we eerst nog wat rond gingen lopen op een lokale markt met voornamelijk nep artikelen. Dit korte ritje kostte wel wat meer tijd dan gepland want door de regenbui stond het verkeer weer eens volledig vast. Na een half uurtje op de markt reden we door naar de KL Tower waar we gaan eten op grote hoogte. Deze communicatie toren is namelijk 270 meter hoog en daar zit een draaiend restaurant.

Het uitzicht is schitterend en het lijkt wel of je in een vliegtuig zit. Het eten bestond uit een Aziatisch en een Europees buffet met allemaal heel erg lekker. Het buffet met nagerechten was ook imposant, ik heb me zelf met name op de selectie met heerlijk ijs gestort. Op de terugweg naar het hotel is een groot deel van de groep bij het uitgaanscentrum uitgestapt waar veel bars en tentjes zitten. Hier hebben we nog een paar drankjes genomen en om 12 uur hebben we allemaal uit volle borst meegezongen voor de verjaardag van Igor. Er waren ook nog een paar kadootjes voor hem gekocht waaronder een mooi “gouden” horloge ;). Ik heb het niet laat gemaakt en er zijn er meerdere vroeg afgehaakt.