Vertrek naar de VS

De vakantie is weer begonnen! Om 7 uur ging ik vanmorgen weer op pad en net voor 8 uur stond ik op Schiphol om in te checken. Helaas kon dat weer niet online omdat Fox ons als groep bij United Airlines had geboekt. In de rij voor de balie kom ik al een paar medereizigers tegen. Ik probeer nog om een plekje in de Economy Plus te kopen maar daar zijn geen plekken aan het gangpad meer beschikbaar… Dan toch maar een standaard plek waar ik wel aan het gangpad zit.

We lopen met een deel van de groep naar de Starbucks waar we op het Fox forum al hadden afgesproken. Daar staan nog meer reisgenoten waarvan er een drietal met KLM gaan. Die moeten al eerder weg maar hebben ook lekker een rechtstreekse vlucht. Die zijn dan ook al uren eerder in Los Angeles. In onze groep kom ik ook een bekend gezicht tegen, namelijk Chantal die ik al ken van mijn reis naar Canada in 2012. Het blijkt dat er 1 reisgenoot (Annemieke) niet door de douane is gekomen omdat haar ESTA aanvraag niet goed was (foutje in haar paspoort nummer). Maar later horen we dat ze de vlucht wel heeft gehaald. Na een lekker bakkie koffie gaan we naar het boarden en om 10 over 11 vliegen we met UA59 naar Houston.

De stoelen in het vliegtuig zijn redelijk te doen en met een kussentje in mijn rug heb ik ook weinig last verder. Af en toe even opgestaan om mijn benen en rug te strekken. Het eten was wel wat beter dan ik in vliegtuigen gewend ben maar voor een tussendoortje moet je hier wel betalen. Omdat de piloot een onweersbui moet ontwijken en dus een stukje omvliegt zijn we een half uur later in Houston. We hebben daar maar 2 uur om over te stappen dus we maken ons wel wat zorgen. Zeker omdat je hier ook eerst zelf je koffer moet ophalen en weer inchecken voor de volgende vlucht. Maar onze aansluitende vlucht blijkt ook een half uur vertraagd dus geen probleem. Anders is dat voor een stel dat we tegenkomen die nog maar een halfuur had.die gingen hun aansluiting naar San Francisco missen.

Wij komen met vlucht UA1496 uiteindelijk aan rond half 7 aan. Hier dus geen controles meer en we lopen met hele groep richting de kofferband waar onze reisleidster ons al op staat te wachten. Die is verbaasd dat wij al als groep aankomen. Wel raar ook dat de koffers hier aankomen in een ruimte waar iedereen van de straat zomaar naar binnen kan lopen. We rijden in een prachtige enorme bus (denk wel 60 plaatsen terwijl wij met 24 zijn in de groep) naar het Hilton Los Angeles Airport. Heel groot hotel en van prima kwaliteit maar zonder overdreven luxe overigens. We gaan even naar de kamers en een half uur later verzamelen we voor het welkomstdrankje. Een aantal mensen neemt ook nog wat te eten, ik neem een kleine pizza. Daarna druppelen de reisgenoten naar hun kamers, en rond half 11 lig ik ook in bed. Mijn kamer heeft uitzicht op het vliegveld enige hoort met name de opstijgende vliegtuigen best wel. Maar na zo’n lange dag (meer dan 24 uur wakker) ben ik zo weg…