Sun Moon Lake

Vandaag hebben we alleen een ochtendprogramma en we vertrekken pas om 9 uur. Dat is dus heerlijk een beetje uitslapen en daarna uitgebreid genieten van het ontbijt, wat een van de beste van de hele reis is.

Om 9 uur verzamelen we in de lobby en lopen we naar de haven, Hier stappen we op een mooie boot voor een tocht over Sun Moon Lake. Dit meer ligt op ongeveer 750 meter boven zee niveau. De tocht zelf is niet eens zo lang, geloof dat we hooguit een half uur in de boot hebben gezeten. De boot zet ons af onderaan de berg waar de Ci’en pagoda op staat. De top van die pagoda ligt op 1000 meter. Maar gelukkig hoeven we dat niet helemaal omhoog te lopen.

Onze chauffeur staat ons al met de bus op te wachten en rijdt ons naar de tempel die op 880 meter hoogte ligt. Van daar moeten we dus verder lopen naar de pagoda wat toch nog een fikse klim is. En aangekomen bij de pagoda is het ook nog 7 verdiepingen omhoog. Al met al toch een pittige beklimming. Helaas heb ik pas bij de tempel mijn GPS aangezet dus het eerste deel van de route heb ik gemist. De bus brengt ons weer bij het hotel en de middag hebben we vrij.

Ik ga samen met Roel, Edward en Emiel eerst weer even wat eten, wat voor mij een geroosterd worstje wordt bij een tentje in de winkelstraat, Roel en Edward halen wat bij de 7-Eleven en Emiel is het meest avontuurlijk en sluit aan in de rij bij een zaak waar geen Engelse namen of plaatjes staan. Uiteindelijk komt hij daar wel weg met een lekker broodje met kip en ei.

Hierna lopen we nog een stukje langs het meer tot aan het beeld met de 9 op elkaar gestapelde kikkers die aangeven hoe hoog het water is. Terwijl we de Aziatische jongeren op elektrische fietsen proberen te ontwijken die hier over het pad racen, lopen we terug naar het hotel. Even een rustmomentje en douchen voordat we om 6 uur verzamelen voor het ‘laastst avondmaal’ met de groep, morgenochtend verlaten Luc en Marion ons namelijk al, die gaan nog een paar dagen naar Japan.

Het eten is weer op ronde tafels met draaischijf, met daarop allerlei verschillende gerechten. Sommige lekker, de borden met garnalen en de oesters laat ik aan me voorbij gaan, de rest is allemaal lekker. En zowaar nu ook wat gerechten met pepertjes er in, eerste pittige eten dat ik hier gehad heb. Bij sommige gerechten ook een beetje uitzoeken wat er in zit want bij 2 gerechten vond ik hele teentjes knoflook.

Na afloop nog een ijsje bij het hotel voor de deur en daarna ga ik even inchecken voor de vlucht morgen. Als ik weer beneden kom is iedereen weg, maar blijkbaar zaten ze bijna allemaal op het dakterras. Daar nog even aangeschoven, maar rond een uur of tien toch afgehaakt omdat ik daar lekgestoken werd.