Naxos – Santorini

We hebben vanmorgen geen echt programma dus we kunnen eens wat uitslapen. We moeten wel alvast de kamers leeg maken voordat we nog wat gaan doen, we hebben namelijk nog wel de hele ochtend, we vertrekken hier pas om 12 uur en om 1 uur gaat de boot naar Santorini.

Als we alle koffers naar beneden hebben gesleept en andere losse spullen bij Marja in de kamer hebben gedropt lopen we de stad nog een keer in richting de Tower of Sanoudos. We gaan in verschillende groepjes want de dames zijn al vertrokken terwijl wij nog niet helemaal klaar waren. Maar ze lopen ook de verkeerde richting in dus die zien we later wel boven. We zigzaggen door de leuke kleine straatjes richting het kasteel, wat op zichzelf weinig voorstelt. Via het mini museum kom je echter wel bij een heel mooi terras met uitzicht over de stad en een heerlijk briesje waar we nog een drankje nemen en even later ook de dames zien arriveren.

Om 1 uur zitten we dus op de boot naar Santorini, een eilandengroep wat eigenlijk de resten zijn van een grote vulkaan die ergens rond 1500-1600 voor Christus zou zijn uitgebarsten met nog grotere explosie dan de Krakatau ooit. De dorpen liggen hier dus allemaal op de kraterrand. Het is veel groter dan ik me vooraf had voorgesteld. Vanaf de boot rijden we omhoog en staan al snel in de file. Al het verkeer (bussen met toeristen en vrachtverkeer vanaf de boten) moet natuurlijk omhoog waar de dorpen liggen. We hebben al wel een mooi zicht op het kratermeer waar al diverse cruiseschepen liggen. Even later zijn we bij hotel Nikos. Prima hotel met zwembad waar we nog even een drankje nemen en ik mijn portable speaker weer even mag inzetten zodat de dames weer even kunnen dansen.

We lopen de anderhalve kilometer naar het stadje waar we gaan eten met uitzicht op het kratermeer en de zonsondergang. Het is hier best wel een beetje fris met de wind en ik ben blij dat ik mijn spijkerbroek had aangetrokken. Het is ook erg rumoerig met muziek die net iets te hard staat waardoor je elkaar moeilijk kan verstaan. Na het eten loop ik met een groepje nog even het dorpje in maar ze gaan uiteindelijk een dance tent in met keiharde muziek en een hoop springende mensen. Niet mijn ding dus na een half uurtje haak ik af en ga terug naar het hotel om te douchen en te slapen.