Nauplion

We kunnen weer heerlijk uitslapen want we hebben 2 dagen in deze stad. Dus vertrekken we pas om 10 uur naar onze eerste excursie. Ik doorzoek mijn tassen nog eens een keer om zeker te zijn of mijn camera er niet ergens in zit, nog steeds geen bericht van de chauffeur.

Om 10 uur loop ik met een klein groepje eerst naar de opstapplaats van een hop-on-hop-off bus die ons naar de top van de berg brengt waar de Palamidi vestiging ligt. Deze kan je ook bereiken met een trap van 990 treden, maar om die nu op te lopen leek ons toch niet zo’n goed idee. We lopen daar een tijdje rond en komen ook Eva nog tegen die dus wel die trap opgelopen is. Ik heb eigenlijk niet veel foto’s gemaakt omdat ik mijn camera niet heb en dus alles met de telefoon moet doen. Het is, zeker in het eerste uur, nog best rustig boven. Vooral op de delen die wat verder weg liggen. Als we weer op de terugweg zijn komen we wel drommen toeristen tegen en soms hoor je het gejoel van hele schoolklassen en lijkt het soms wel of je in een attractiepark zit als je je ogen sluit.

Als we nog boven zijn krijg ik een telefoontje van Marja die zegt dat de chauffeur in de bus gezocht heeft maar mijn camera niet kon vinden. Ik baal daar uiteraard van, niet alleen om de camera zelf, maar ook omdat ik nu net de afgelopen 2 dagen de foto’s niet overgezet had naar mijn tablet. De eerste dagen gelukkig nog wel. Het is zondag dus ik kan ook nog niets doorgeven aan de verzekering of vragen wat ik precies moet doen. Maar aan de andere kant wil ik zelf graag ook eerst nog eens in die bus kijken want ik weet zeker dat ik hem daar voor het laatst gezien heb.

We besluiten wel de 990 treden van de trap af te dalen (achteraf weet ik niet of dat nou wel zo’n goed idee was want ik had inmiddels al flink last van mijn knieën) en daarna zijn we neergeplofd op het centrale plein. Eerst een koud drankje naar binnen en daarna ook gelijk hier maar geluncht. Het is inmiddels zo’n 32 graden en benauwd, dus elk zuchtje wind word verwelkomd. Na de lunch zijn we nog even het archeologisch museum in gegaan en vervolgens doorgelopen naar de ijssalon waar ik gisteren een ijsje gekocht heb onderweg naar het terras waar de mannen zaten, om te kijken of ik mijn camera daar niet had achtergelaten. Maar ook daar niet zoals ik zelf al dacht.

We nemen gelijk een ijsje en inmiddels is het bijna 4 uur dus begint de F1 race van Monaco. Ze hadden een goede Wifi verbinding dus hebben we hier met z’n vieren een kleine 3 uur (door de regen was er wat vertraging in Monaco) naar een klein schermpje zitten turen voordat we terug gingen naar het hotel. Even snel douchen en weer op weg voor het diner. Na het eten gaat een groepje nog wat drinken maar ik sla een keer over. Mijn knieën zijn inmiddels behoorlijk pijnlijk en mijn linker knie knakt (pijnlijk) als ik mijn been strek. Dus ik ga gelijk terug naar het hotel, schrijf nog een stukje voor mijn blog (wat ik dus nog steeds niet kan uploaden omdat mijn website niet te bereiken is) en rond 11 uur ga ik al slapen.