Laatste dag en terug naar huis

Een laatste dag waar je pas in de avond vertrekt, ik vind het niks. Mijn voorkeur is om je bed uit te rollen, douchen, en gelijk de bus in naar het vliegveld. Maar helaas, ons vertrek was pas om 18:55 dus moesten we de hele dag nog door waar je eigenlijk toch niets meer doet, zeker niet omdat je na 13:00u je kamer uit moet zijn en daarna dus niet meer kan douchen.

Ik slaap dus weer wat uit totdat de rest gaat ontbijten en ik door de herrie toch niet meer kan slapen. Voor ontbijt nemen we alle tijd en daarna ga ik mijn hele koffer eens leeg maken en opnieuw indelen zodat alles er weer goed in past. Vervolgens nog een beetje op internet rondkijken hier in de koelte van mijn kamer en dan douchen rond een uur of 12. Nadat ik rond een uur of 1 mijn tassen en de verzamelkamer gezet heb gaan we met een groepje nog een broodje eten bij de Qbano. Dat idee hadden meer reisgenoten want uiteindelijk zitten we daar met 14 van de 19 overgebleven mensen uit de groep. Richarda heeft namelijk een verlenging en is dus vanmorgen vroeg al vertrokken naar Rosario eiland.

In de Qbano is het ook heerlijk koel en we willen natuurlijk zo min mogelijk zweten voordat we vanavond het vliegtuig in gaan, dus blijven we daar nog even hangen. Grappig ook dat op de tv de voetbalwedstrijd Ajax – Willem II te zien is. Een kleine drie kwartier voordat de bus ons komt ophalen lopen we terug naar het hotel en trek ik nu maar vast mijn lange broek aan. Vervolgens de bus in, 20 minuten rijden naar het vliegveld en daar nemen we afscheid van Linda voordat we onze koffers inleveren en door de security check gaan. Bijna 3 uur later mogen we met een half uur vertraging gaan boarden voor vlucht KL741 naar Amsterdam. De vlucht zit helemaal vol omdat er een aantal Fransen zijn aangesloten die eigenlijk naar Parijs zouden vliegen maar daar wordt weer eens gestaakt.

Ik kijk eerst nog een film omdat halverwege toch ook het eten komt en daarna probeer ik wat te slapen. Maar dat gaat weer niet echt, ondanks de ruimere Comfort Class die ik geboekt heb kan ik geen comfortabele positie vinden, telkens krijg ik na een paar minuten pijntjes die voorkomen dat ik echt in slaap van… aan mijn voeten en scheenbeen die tegen het metalen onderstel van de stoel voor me aan duwen, in mijn stuitbeen waar ik al heel lang last van heb, in mijn nek, ondanks een goed nekkussen. Dus meer dan een beetje soezen is er niet bij. We halen onderweg nog wel wat tijd in en  ongeveer 10:45 landen we op de polderbaan (10 minuten te laat). Even door de security check, de tassen ophalen en afscheid nemen van de groep en dan was ik nog net op tijd om de trein van 11:34 te pakken dus net voorbij het middaguur was ik thuis.

Geen foto’s van deze dag