Vlucht naar Tulear en door naar Ranohira

Na een prima ontbijtje vertrekken we om 8 uur weer naar het vliegveld waar we gisteren zijn aangekomen. We gaan vandaag namelijk gelijk weer door met een binnenlandse vlucht naar Tulear. We vliegen om 10:40, maar omdat het hier vaak niet zo goed geregeld is als in westerse landen wil Jolanda toch graag al vroeg aanwezig zijn.

Bij het vliegveld gooit Jolanda zelf de deur open naar de incheckruimte, en nog 4 reisgenoten kunnen volgen voordat allemaal mannetjes van het er der komen om ons tegen te houden want het was officieel nog niet open. Een klein half uurtje later mochten we pas naar de balies. Daar was er nog een probleem met mijn ticket want op basis van mijn paspoort konden ze geen boeking vinden. Nadat Jolanda de boekingspapieren tevoorschijn had getoverd kwam dat allemaal weer goed. Mijn volgende uitdaging was dat er blijkbaar geen elektronica in de koffer mocht zitten (nooit eerder problemen mee gehad), dus moest ik mijn action camera er uit gaan vissen. Even was ik bang dat ze ook nog een probleem gingen maken van het gewicht want ik had wat spullen uit mijn rugzak in mijn koffer gegooid gisteren waardoor ik nu 2 kilo over de limiet zat. Maar dat bleek toch geen probleem gelukkig.

Vervolgens is het wachten tot we gaan boarden. Hier moet je gewoon over het vliegveld lopen naar het vliegtuig en dan met een smal trappetje het relatief kleine propeller vliegtuig in. Oppassen dat ik mijn kop niet stoot want rechtop staan kon ik niet. En zo’n heel erg klein vliegtuig was het nou ook weer niet, ging toch nog wel een man of 100 in. We vertrokken precies op tijd en anderhalf uur later stonden we in Tulear. Daar gingen we eerst naar de supermarkt maar die bleek dicht. Na wat rondvragen en zoeken toch een kleine andere gevonden waar we water, chips, koekjes, brood en kaas inslaan. Lunchen doen we vervolgens in de bus want we moeten nog 230 kilometer rijden over soms matige wegen, dus harder dan 60 gingen we niet. Helaas ook weer zo’n klein busje waar we de komende dagen in rond zullen rijden, het blijft een beetje behelpen.

Een plasstop en een paar fotostops verder komen we pas om 7 uur in het donker aan bij het H1 hotel in Ranohira. Snel de koffers in de kamer waarbij ik nog struikel over een goot in het pad (schaafwonden en een blauwe knie, als dat maar goed gaat met de wandeling morgen). Bij het eten had ik een Zebu steak, wat meer runder draadjesvlees was, niet zo’n succes vond ik zelf. Die sla ik wel over de rest van deze reis. Helaas hier geen TV en brak internet dus Ajax kijken zit er niet in. Voordat we naar de kamers gaan wel bericht dat Ajax na 5 minuten al met 1-0 voor staat…