Khong eiland

Het is een relaxdag vandaag, geen geplande excursies en optioneel is eigenlijk alleen een boottochtje mogelijk of je kan een fiets huren. Beide trekken mij niet dus ik plan vooral een dagje relaxed lezen op het terras voor mijn kamer.

Voor de mensen die wel een bootje willen nemen ontvouwde zich gisteren al het eerste deel van een klucht. Eerst was men besluiteloos en toen men toch botjes voor de hele dag wilde vastleggen bleken deze niet meer beschikbaar. Maar vanmorgen wist Ruben toch weer een en ander te regenen voor boottochtjes van maximaal 2 uur. En dan dus een-voor-een want er is maar 1 bootje beschikbaar. Anke, Berry, Frans en Annet gaan rond half 10, dan om half 12 Yvonne, Jacqueline en Carola en laat in de middag Mirjam en Hestia. Die laatste 2 hebben het grootste avontuur want de motor houdt er mee op als ze midden op de rivier zitten, de peddel van het mannetje (dat ook geen woord Engels spreekt) breekt af en met hulp van ‘the natives’ komen ze weer aan land. Het lukt niet de motor te repareren en met hulp van een ander bootje komen ze in het donker, en inmiddels ook in de stromende regen, weer terug bij ons hotel.

Mijn dag was een stuk rustiger, heerlijk bij het zwembad gezeten, drankje er bij, wel erg warm en ik ben zelfs in de schaduw gewoon wat verbrand. Het was dan ook weer een erg warme dag met veel zon. Laat in de middag zagen we in de verte al wel regenbuien en toen ik om 6 uur ging douchen brak het ook bij ons ineens los. Een half uurtje maar, maar wel heftig. Aan de temperatuur hielp dat overigens niets, sterker nog, bij het diner leuk het nog wel warmer dan vanmiddag. Na het diner gaan we eerst alles afrekenen en wat overblijft aan Laotiaanse Kip wisselt men om bij Ruben, omdat we morgen Laos achter ons laten en Cambodja in gaan. Ruben geeft dan de tips morgen aan onze Laotiaanse gids en de chauffeur zoveel mogelijk in Kip. Ikzelf had niets meer over, na een paar drankjes vandaag waren mijn ‘kipjes’ toch wel op. Nog voor 10 uur is iedereen weer vertrokken en ik ga maar weer een aflevering van een serie kijken die ik heb meegenomen.