Auckland

Vandaag hebben we de hele dag om door Auckland te zwerven, geen vast programma, wel een paar tips van Djoser en Evelien. Na een goede nacht slapen ondanks de herrie buiten (ben maar een keer wakker geweest) verzamelen we om 8 uur met een paar reisgenoten voor het ontbijt in de koffietent naast het hotel.

Na het ontbijt, waar we gelijk even door het programma van de komende dagen lopen, maken we onze keuzes bij Evelien bekend. Er valt namelijk veel te doen en er is maar beperkt tijd. Dan ga ik met de mannen uit de groep de stad in. We gaan eerst naar het Kelly Tarlton’s aquarium. Een aardig complex waar naast de pinguins, met name de lange doorgang in een buis door het aquarium met haaien en roggen opvalt. Je hoeft hier niet eens te lopen, een loopband rolt je door de buis heen. Het complex is op zich niet enorm groot, maar die onderwaterbeleving is wel bijna de helft van het complex.

Onze volgende stop is de 328 meter hoge Sky Tower. Hier kan je prachtige foto’s maken van de stad. We kopen een double entry ticket zodat we vanavond, als het donker is, nog een keer terug kunnen. Inmiddels is het tijd om te lunchen dus we wandelen weer terug naar de haven waar we de meeste restaurants gezien hebben. Dat valt echter nog niet mee, sommuge restaurants hebben een uistraling waarvan blijkt dat ze ons toeristen met korte broek liever niet hebben of ze zitten vol. Als we een plekje vinden blijkt dat de kaart alleen volledige maaltijden heeft en niet een ‘snelle hap’. Pas tegen een uur of 3 gaan we bij een tentje zitten waar we een hamburger of hotdog kunnen eten. Niet helemaal wat we wilden maar het was al laat en we hadden honger.

Na de lunch haakt Marco af, die gaat terug naar het hotel. Ik ga met de rest mee met de ferry naar Devonport, een leuk plaatsje op het schiereiland aan de andere kant van de baai. We gaan vooral voor het mooie strand dat daar zou zijn, maar als we daar vragen naar dat strand krijgen we te horen dat het eb is en daardoor de baai voor het strand droog ligt. Dus maken we maar een mooie wandeling over de heuvel waar de oude verdedigingswerken onder liggen. Je kan daar ook nog in door de donkere gangen en is best interessant. Vanaf deze heuvel zien we ook nog het stand en inderdaad de ~200 meter drooggevallen baai. We keren weer terug met de ferry en tegen 8 uur sta ik te douchen in het hotel.

Half 9 gaan we eten en we hebben een verstekeling, Shirley gaat namelijk ook mee. Die had de rest van de dag geen anderen gezien en vond damen eten ook wel gezellig. De veel te luidde operamuziek in het Italiaanse restaurant vond ze wat minder. Het eten wordt gelukkig snel opgediend zodat we toch nog voor 10 uur de Skytower weer in kunnen. Ook hier gaat Shirley mee, die was er vandaag nog niet in geweest. De foto’s in het donker zijn nog mooier dan overdag. Tegen half 11 moeten we er echt wel uit, en lopen we terug naar het hotel. Geert, Edwin en Ralf gaan nog ergens wat drinken. Ik sla over, morgen vertrekken we alweer om 8 uur en ik kan nog wel wat slaap gebruiken…