Nieuw-Zeeland

Ok, ok, ik geef toe, het is wel heel erg vroeg na terugkomst van mijn laatste reis (anderhalve week geleden). Maar dit stond eigenlijk al een hele tijd in de planning en ondanks dat het nog bijna 7 maanden weg is zag ik de boekingen nu al hard gaan. Vandaar dat ik vandaag al de 25-daagse rondreis Nieuw-Zeeland geboekt heb bij Djoser.

Net voor Sinterklaas spring ik dus weer in het vliegtuig om via Dubai naar Auckland af te reizen. Een flinke zit, het stuk tussen Dubai en Auckland was ooit de langste commerciële vlucht met een afstand van 14200km in ~17 uur (en dat is dus na de vlucht Amsterdam Dubai die ook al bijna 8 uur duurt). Met de overstaptijd erbij ben ik dus zo’n 27 uur onderweg.

De reis begint dus in Auckland waar we 2 nachten blijven voordat we via Parry Kauri Park doorrijden naar Bay of Islands, het meeste noordelijke puntje van deze reis. Daarna gaan we door naar achtereenvolgens Rotorua, Tongariro nationaal park en Napier waar we ook telkens 2 nachten verblijven. Uiteindelijk komen we aan in Wellington waar we de volgende dag net Noordereiland verlaten en met de ferry oversteken naar het Zuidereiland, naar Nelson.

In Nelson verblijven we weer 2 nachten en hebben we de mogelijkheid een uitstapje te doen naar het Abel Tasman nationaal park. De volgende dag rijden we via Pancake rocks naar Greymouth. De dag daarna naar Fox Glacier en weer een dag later naar Queenstown waar we weer 2 nachten verblijven. Vervolgens 2 nachten in Te Anau en 2 nachten in Christchurch, met een optionele excursie naar Kaikoura om naar de walvissen te kijken. Dan zit de reis al weer op en vliegen we via Dubai weer terug naar Amsterdam.