Vertrek naar Peru

Vanmorgen om 05.15 ging de wekker, standaard tijd dus. Alleen deze keer gelukkig niet voor een standaard werkdag, maar voor de start van mijn vakantie naar Peru! Om even over 7 trok ik de deur achter me dicht en ging op weg. Op treinstation ALmere Centraal al de eerst kink in de kabel, de trein die ik had gepland reed niet vanwege een storing.

Gelukkig was een trein later ook geen probleem en ruim op tijd stond ik op Schiphol. Na de standaardformaliteiten konden we om 09:40 boarden voor vlucht KL 743 van Amsterdam naar Lima. Het boarden liep iets uit waardoor we een kwartiertje later dan verwacht pas opstegen, net over 11 uur.

Tijdens de vlucht zat ik prinsheerlijk met gestrekte benen bij de nooduitgang. Je betaalt er 70 euro voor maar ik vind dat het waard. Reinaart, de reisgenoot die naast mij zat, had die extra kosten echter niet hoeven maken. Hij was pas heel laat ingechecked en had de plaats toegewezen gekregen.

De vlucht verliep prima en voor mijn gevoel leek die 12,5 uur voorbij te vliegen. Bij aankomst in Lima, de hoofdstad van Peru met 9 miljoen inwoners, bleek ook wel dat we al om 15:45 lokale tijd gingen landen, 40 minuten eerder dan gepland. Het ophalen van de koffers duurde alleen weer heel erg lang, waardoor we toch pas voorbij 17:00 allemaal langs de douane waren (waarbij ik nog de pech had in de steekproef te vallen, maar die controle duurde ook maar een paar minuutjes meer, de koffer moest alleen door een scan apparaat).

In de hal maakte we kennis met de gids die al direct vertelde dat de chauffeur vast stond in het verkeer, dus ook hier weer 15-20 minuten wachten. Toen de bus eenmaal arriveerde bleek het een vrij klein busje te zijn en hebben we met enige hilariteit staan kijken hoe de mannen probeerde 20 koffers te proppen in een ruimte waar er hooguit 10 normaal inpassen. De laatste koffers moesten ook maar mee de bus in. Het weer maakte gelukkig al wat goed, lekker temperatuurtje rond de 19 graden, alleen was het al bijna weer donker.

Het tripje naar het hotel zou 45 minuten gaan duren, maar het verkeer werkte ook hier niet mee en uiteindelijk kwamen we na bijna anderhalf uur pas in hotel Casa Andina Miraflores San Antonio aan. Een relatief simpel hotel maar wel netjes en schoon. In het hotel volgde de gebruikelijke plichtplegingen met sleutels en een welkomsdrankje; Pisco. Een zoet-zuur alcoholisch drankje met erg aparte smaak. Daarna kregen we te horen dat we de volgende dag om 04:00 vertrekken!!! Dat is dus om 03:00 opstaan!

Nadat iedereen zijn spullen in de kamer had gezet zijn we met een aantal mensen dus nog even snel een hapje gaan eten. Rond half 10 zat ik op mijn kamer en wilde nog even snel wat op mijn Blog zetten. Dat ging dus voor geen meter. Mijn netbook maakt wel verbinding met het gratis WIFI hier maar geeft vervolgens aan dat hij er niets mee kan, mijn telefoon doet het er prima over.

Na wat rommelen het ik het voorlopig maar even opgegeven, morgen moet ik immers om 03:00 weer uit mijn bed. Hopelijk kan ik het later oplossen, of moet ik op zoek naar alternatieven.