Oase en rit naar Nazca

De oordoppen die ik een keer eerder had overgehouden waren goed van pas gekomen de afgelopen nacht en namen het grootste gedeelte van het feestgedreun van de buren weg. Ik ben nog wel een paar keer wakker geweest vannacht, maar heb eigenlijk best wel goed geslapen. Maar natuurlijk toch weer te vroeg wakker, echt uitslapen lukt niet, dus om een uur of 7 toch mijn bed maar weer uitgerold.

We hebben vandaag een heel rustig programma. In de ochtend geen excursies en pas om 14:00 vertrekken we naar ons volgende hotel. Na het ontbijt zijn we rond 10 uur met nagenoeg de voltallige groep de oase verder gaan bekijken. Erg groot was het niet, met een beetje doorstappen kon je in een minuut of 10 wel om het meertje heen lopen. Wij deden het heel rustig aan en hebben op een paar plaatsen een tijdje wat rondgehangen. De plek straalt wel wat uit, maar het is allemaal slecht onderhouden. Ook vertelde de gids later dat de oase aan het opdrogen is door terugtrekkend grondwater. Dus eeuwig zal het hier niet blijven bestaan.

Na anderhalf uur stonden we weer bij het hotel want voor 12 uur moesten we uitgechecked zijn. Echt efficient ging dat niet, dus het duurde even. Er was grote hilariteit over mijn rekening waarop de black russians die ik de avond ervoor had genuttigd vermeld stonden als “Orgasmo” en “Orgasmo multiple”. Om 13:00 uur zaten we toch aan de lunch en dit ging wel soepel zodat we tot onze verassing toch nog om 14:00 gingen vertrekken.

De busrit bracht ons naar Nazca. Onderweg zijn we nog een keer gestopt op een uitzichtpunt voor een foto en na ongeveer 2 uur reden we het plateau op waar ook de tekeningen staan. Die kan je vanaf de grond dus niet zien, dat komt morgen vanuit Cessna vliegtuigjes. We verblijven in hotel Don Agucho , een hotel dat er best wel leuk uitziet met allemaal kleine doorkijkjes en terrasjes. Hier hebben ze wel Wifi, maar het is dusdanig belabberd dat ik nog steeds niet echt mijn blog kan bijwerken.

In het hotel hebben we nog wat gedronken en zijn toen de stad in gegaan voor het diner. Na het diner nog afgesloten met een biertje in het hotel (veel meer was er niet) en mijn bed ingedoken rond half 12.