Cartagena: Bocagrande

Voor vandaag waren er een aantal optionele excursies beschikbaar, waarvan sommige alleen door konden gaan als er voldoende belangstelling was. Uiteindelijk kiest een groot deel van de groep er voor om een kanotocht door de mangrovebossen te doen bij Boquilla Playa met afsluiting op het strand. Lijkt mij niks dus ik kies voor een ander programma.

Ik was oorspronkelijk van plan om en kaartje voor de hop-on-hop-off bus te kopen en zo nog langs een aantal plaatsen te gaan. Maar een van de belangrijkste waren we gisteren al geweest (fort) en Maurice en Marco gaan naar lopend naar de andere, de wijk Bocagrande. Dus loop ik maar met hun mee. Dat is heel wat anders dan wat we tot nu toe van Cartagena gezien hebben, Bocagrande staat namelijk vol met dure hoge hotels en appartementencomplexen. Onderweg er naar toe lopen we nog even langs de kathedraal van Pedro Claver, die was gisteren namelijk niet aan bod gekomen in de stadstour. Onderweg duiken we ook een keer een grote luxe shoppingmall in waar het heerlijk koel is en halen we een soort koffie milkshake bij de Juan Valdez.

Bij een van de eerste hotels die we tegenkomen gaan we al even naar de bar boven maar die zit maar op de 15e verdieping. Na een snelle lunch gaan we het Dubai hotel in en bij deze is een groot terras rondom op boven op het dak 30+ verdiepingen hoog. Er zit verder niemand dus nemen we uitgebreid de tijd om foto’s te maken. Daarna lopen we weer rustig terug naar de oude stad waar we rond een uur of vier bij het hotel aankomen. Inmiddels toch denk ik wel weer een kilometer of 6-7 gelopen in deze hitte (32+). We zien in de stad de meeste anderen ook net aankomen in een busje. Ik ga nog snel even een paar zakken koffiebonen halen bij de lokale Juan Valdez, en nog een koffie shake voordat ik ga douchen.

Kwart voor zeven hebben we afgesproken voor vertrek naar het ‘laatste avondmaal’, maar vooraf verzamelen we op de eerste verdieping om met een verhaaltje de fooi aan onze reisleidster Linda te overhandigen. En daar hadden Kees en Jurgen wat leuks voor bedacht. Het is immers 5 december, sinterklaasavond, dus terwijl Kees met het verhaal begon had Jurgen een sjaal omgeslagen en een mijter opgezet en kwam als sinterklaas binnen. Hilariteit alom en Kees maakte het helemaal af met een gedicht voordat de kadootje (de fooi) werd uitgedeeld. Jurgen had ook nog voor iedereen een sleutelhanger als kadootje.

Hierna liepen we in een paar minuutjes naar het restaurant om te eten. Na het eten nemen we met ongeveer de helft van de groep nog een drankje voordat we terug gaan naar het hotel waar we ongeveer half elf aankomen. Nog even een stukje blog schrijven en daarna duik ik mijn bed in.