2019 Madagaskar

Van 6 mei tot en met 2 juni 2019 heb ik de 28-daagse rondreis Madagaskar gedaan via Djoser. De reis begon in Antananarivo maar de volgende dag vlogen we gelijk door naar Tulear en reden we door naar Ranohira waar we de volgende dag Isalo National Park bezochten. Weer een dag later reden we door naar Sahambavy waarvandaan we de volgende dag de trein namen naar Manakara. Een mooie rit bergaf langs dorpjes waar ander verkeer niet kan komen.

Onze reis ging door naar Mananjary waar we een boottocht namen over het Pangalanes kanaal. Dit kanaal is honderden kilometers lang evenwijdig aan de kust en dwars door vele meren. Ooit door de Fransen opgezet omdat vervoer over de vaak onstuimige zee niet handig was. Een dag later gingen we door naar Ranomafana National Park waar we de tijd namen voor een mooie dagwandeling en in de avond kameleons gingen spotten. Na twee nachten hier reden we door via Ambositra naar Antsirabe, een dag later door naar Miandrivazo en de dag erna naar Morondova. Flinke reisdagen dus.

De volgende etappe is naar Bekopaka, waar we 3 nachten verblijven en voldoende tijd hebben om de grote en de kleine Tsingy te bezoeken. De weg naar Bekopaka en later weer terug is wel dusdanig slecht dat we dit traject met terreinwagens hebben gedaan. Onze bus reed gelijk terug naar Antananarivo. Onderweg terug naar Morondova zijn we nog uitgebreid gestopt bij de Avenue des Baobabs, een van de bekendste foto punten van Madagaskar. Vanuit Morondova vlogen we we terug naar Antananarivo waar de bus alweer op ons stond te wachten en deden we ook een stadswandeling (overigens geen fijne stad om te wandelen).

Onze laatst week ging in en we gingen eerst naar Andasibe waar we Perinet National Park bezochten en dan door naar Mahambo over weer een slechte weg. Vanuit Mahambo voeren we met een boot naar Ile Sainte Marie (Nosy Boraha) waar we 4 nachten verbleven.  Het strand en de snorkelmogelijkheden vielen echter tegen maar er zijn wel een paar mooie wandelingen gemaakt. Op dag 26 vlogen we terug naar Antananarivo en de dag erop vlogen we alweer naar huis.

Reisverslag Reisverslag Foto's Foto’s Filmpjes Filmpjes

De route die we gevolgd hebben is hieronder te zien en je kunt er ook op inzoomen (vastgelegd met mijn GPS recorder).