Ravello

Vanmorgen ben ik weer vroeg bij het ontbijt want we gaan een nieuwe poging wagen om naar Capri te gaan, en die boot zou dan om 08:20u vertrekken. Maar je raadt het al, de boten gingen weer niet vandaag. Terwijl het toch prima weer lijkt.

Het alternatief wordt weer uit de kast getrokken om dan maar naar Ravello te gaan. Een groot deel van de groep gaat namelijk vandaag de ‘wandeling van de goden’ doen die gisteren op de planning stond en twee reisgenoten blijven in Minori voor een relaxdag. De wandelaars stonden om 9 uur al klaar en toen ik terug uit mijn kamer kwam zag ik ze niet meer staan bij de bushalte. Wij stonden om half 10 klaar, maar de eerste bus, die pas tegen 10 uur aankwam, zat alweer vol en stopte niet. Toen kregen we van Linda bericht dat we beter naar de halte aan de boulevard konden gaan, dat hadden zij ook gedaan en blijkbaar zaten zij in de bus die ons net voorbij reed. Ook op de boulevard stonden we een tijd te wachten en reed de bus ons ook weer voorbij. We deden nog een poging om een taxi te regelen maar die zijn hier ook niet te krijgen.

Inmiddels hoorden we dat de andere groep ook niet verder was gekomen dan Amalfi omdat de weg naar Bomerano dicht was door een ongeval. Uiteindelijk komen er ineens twee bussen achter elkaar en hebben we zelfs een zitplaats. Tegen 11 uur komen we bij Amalfi aan en zien we net de bus naar Ravello vetrekken. We babbelen nog even met Linda en ze verwacht dat zij rond 12 uur ook wel verder kunnen. We gaan in de rij staan bij de bushalte maar de bus van 11:30 is nergens te bekennen. We zien wel de andere groep in hun bus zitten dus die zijn ook weer onderweg. Pas tegen 12 uur zitten wij ook in de bus (ook nu komen er weer twee tegelijk) en een half uurtje later staan we eindelijk bij Ravello. Drie uur bezig geweest voor een afstand van hemelsbreed 1.6 km.

Ravello ligt op zo’n 400 meter hoogte dus je hebt hier een schitterend uitzicht. Het plaatsje heeft verder een gezellig groot plein in het midden met een paar smalle straatjes er omheen. Erg groot is het niet. We lopen een rondje door het dorp, maken wat foto’s en vinden een leuk terras waar we wat kunnen eten met mooi uitzicht op de kust. Daarna bezoeken we nog een oude villa die als museum is ingericht met mooie tuinen er omheen. Tussendoor probeer ik ook de kwalificatie van de F1 Singapore een beetje te volgen die om 15:00u is begonnen. We nemen nog een ijsje op het centrale plein voordat we lopend terug gaan naar Minori. Dat blijkt toch een afdaling van 1324 traptreden (zelf geteld). Gelukkig doen we dat heel rustig aan met af en toe een stop voor een paar foto’s. Het zijn ook beter ‘lopende’ trappen dan die van gisteren. Rond een uur of vijf zijn we bij het hotel waar een paar dames nog even naar het strand gaan.

Ik ga even liggen in mijn kamer, waar ik eerst de muggen van me moet afslaan. Die zaten me op te wachten want ik werd twee keer gestoken binnen een paar minuten. Ik heb er drie dood kunnen slaan voordat ik ging douchen en weer bij het diner ging aanschuiven rond half acht. Tweede dag op rij dat ik vis eet, terwijl ik dat zelden eet in het buitenland. Maar hier hebben ze kabeljauw met een krokant laagje, een soort van kibbeling dus eigenlijk. Erg lekker. Daarna nog even in het restaurant er naast een toetje voor 2 dames en koffie voor de rest voordat we weer teruglopen naar het hotel.