Vertrek naar Colombia

Mijn vlucht stond gepland om 09:40 maar helaas was de rechtstreekse verbinding naar Schiphol veel te vroeg of te laat. Dus stond ik om 10 voor 6 bij de bushalte voor een rit met een overstap in Weesp. Met deze verbinding ben ik net voor 7 uur op Schiphol, ruim voldoende, want inchecken had ik toch al online gedaan dus hoefde ik alleen de koffer af te geven en door de douane. Ook dat verliep allemaal heel soepel en 10 voor half 8 stond ik bij de McDonald’s voor een ontbijtje.

Om 8 uur liep ik naar de Starbucks waar ik had afgesproken met Gerben, een oud reisgenoot die toevallig ook deze reis geboekt heeft. Is toch altijd al een “running gag” in de chat groep die we van die reis nog hebben om een foto te plaatsen van de Starbucks als we op Schiphol zijn met onderschrift “waar zijn jullie” omdat we daar 4 jaar geleden met de groep hadden afgesproken. Na een bakkie koffie loop ik met Gerben naar de gate waar we ook al snel kunnen boarden. Het vertrek liep iets uit omdat er een paar mensen te laat waren en dan moesten we ook nog eens een flink eind taxien naar de achterste baan. Maar 10:10 steeg vlucht KL741 dan toch echt op richting Bogota.

Ik had comfort-class geboekt dus veel beenruimte en de middenstoel bleef ook nog eens leeg, dus over ruimte had ik niet te klagen. Over de zitting echter wel, ik vond het maar een dun zitje en had continu het gevoel alsof ik er zo vanaf kon glijden. Gelukkig was het eten weer wel goed, een uurtje na vertrek gehaktballetjes met wat spinazie en aardappelpuree, een uurtje voor het landen een stuk pizza en een heerlijk bakje luchtige room met caramel. Van de nieuwe films had ik de meeste al gezien dus dan maar wat afleveringen van een National Geografic serie zitten kijken over wildlife in Botswana. Rond half 3 landen we in Bogota en sluiten we aan bij de douane waar het allemaal niet zo snel gaat.

Anderhalf uur later, toen we de koffers ook hadden opgehaald maakten we kennis met Linda, onze reisleidster, en de rest van de groep. Even pinnen en dan door naar de bus waar we ook onze chauffeur Daniel ontmoeten. Leuke bus, niet extreem groot maar ruim voldoende (26 plekken, we zijn met 20) en veel beenruimte. Het is een klein stukje naar Hotel Augusta waar we om 5 uur aankwamen. Even de spullen op de kamer en dan verzamelen we eerst voor een stukje voorlichting. Daarna ging ik met een deel van de groep wat eten. Als we terug zijn in het hotel is het pas 8 uur. Even douchen en dan ga ik met Gerben nog een drankje want het is nog wel erg vroeg. Half 10 naar mijn kamer waar ik de tassen even ga herindelen (vloeistoffen nu weer in de rugzak en andere dingen weer in de koffer) en schrijf ik nog een stukje blog voordat ik mijn bed in duik.

Geen foto’s van deze dag