Dead Horse Point en Arches National Park

Omdat het vandaag in deze omgeving weer bijzonder warm gaat worden gaan we extra vroeg op pad, we vertrekken dus al om 7 uur. Maar omdat we zo vroeg vertrekken nemen we geen ontbijt, maar halen we dat in de supermarkt en eten het dan in de bus op. Dus is 6 uur opstaan toch vroeg genoeg. In de supermarkt kopen we ook gelijk eten voor de lunch.

Het is een half uurtje rijden naar Arches National Park waar we eerst stoppen bij de Balanced Rock. Zoals de naam al zegt is dit een grote steen die balanceert op een pilaar. We maken hier een korte wandeling voordat we met de bus doorrijden naar de Delicate Arch. Hier moeten we eerst een klimmetje op voordat we hem kunnen zien. We mogen er niet helemaal naartoe omdat daar vorig jaar iemand in een gat in de grond gegleden is en zijn rug heeft gebroken. We rijden weer met de bus verder naar de Double Arch. Hier hebben we anderhalf uur de tijd om rond te wandelen. We lopen eerst naar de Double Arch waar het laatste stukje een stijl klimmetje is. Met name met het er weer af komen heb ik wel wat moeite. De groep brokkelt hier ook uit elkaar.

Ik loop met Andre naar de Window Arch en daar komen we even later ook Arie, Marlies, Rob en Frank weer tegen. Gezamenlijk lopen we achter de grote Arch langs en dan een stukje van het pad af om door de Arch weer terug te keren naar de bus waar we precies op tijd aankomen. We rijden het park weer uit en stoppen nog even bij het Visitor Center waar we een leuk filmpje (15 minuten) bekijken over het ontstaan van dit gebied. Er staan blijkbaar wel 2000 Arches in dit park. De laatste stop van vandaag is Dead Horse Point. Dit is een afgevlakte top die met een smal stukje nog aan de rest van het plateau vast zit. Vroeger gebruikten cowboys dit als een natuurlijke opslag voor paarden maar omdat ze die paarden een keer niet op tijd op kwamen halen zijn die allemaal dood gegaan van uitdroging. Vandaar de naam. Het uitzicht vanaf dit kleine plateau is werkelijk prachtig alle kanten op. We gaan hier ook gelijk lunchen.

Na de lunch rijden we naar het hotel waar we nog voor 3 uur al aankomen. De rest van de middag zijnde vrij en de meesten gaan bij het zwembad hangen. Ik loop eerst met Gerben even naar de State Liquer Store (alleen daar mag je drank kopen in deze staat) en we halen beide een fles Bacardi. Om de hoek halen we er ook beide nog een sixpack halve liters cola bij. We brengen dit even terug in het hotel en daarna ga ik nog op zoek om ergens een extra shirt te kopen. Je zou toch verwachten dat ze hier wel overhemden in mijn maat hebben maar dat valt vies tegen. Uiteindelijk vind ik er eentje en daarna ga ik ook maar even bij het zwembad hangen. Half 8 gaan we met een groepje eten en daarna met een kleiner groepje nog wat drinken. Half 12 ben ik weer in mijn hotelkamer… Tijd voor bed, morgen weer om 6 uur op.