Bryce Canyon en ATV ride

We kunnen vandaag wel weer een beetje uitslapen, want we vertrekken pas om 9 uur naar Bryce Canyon National Park. Maar omdat we nog wel de ATV tour willen bespreken moeten we toch wat vroeger op staan. Om half 8 zitten we voor het motel onze in de supermarkt gekochte ontbijtje op te eten. Ik heb een bakje lasagna dat in de magnetron opgewarmd kan worden.

Na het ontbijt lopen we naar het tankstation waar we met een groepje de ATV’s en ACE’s reserveren, dat zijn quads en een soort eenpersoonsbuggy’s. Daana verzamelen we bij de bus en rijden we naar Bryce Canyon dat vlak naast het hotelcomplex ligt. We lopen de sunset route van zo’n 2,5 kilometer. Dat klinkt niet veel maar de route loopt naar de bodem van de canyon en daarna stijl weer omhoog. Het is zwaar, maar te doen. En overal kan je schitterende foto’s maken. De groep breekt ook wel op in stukken want niet iedereen loopt hetzelfde tempo. Weer boven lopen we een stukje richting de bus en rijden dan naar Bryce Point. Daar maken we weer schitterende foto’s en rijden dan door naar Inspiration Point. Hier moet iedereen beslissen of hij/zij met de bus terug wil of blijft in het park. Ik blijf met ongeveer de helft van de groep.

We maken eerst nog een wandeling naar Sunset Point en daar gaan we onze meegenomen lunch gebruiken aan een picnic tafel. Met een iets kleiner groepje (2 dames blijven achter) lopen we naar Sunrise Point en daar nemen we een shuttle bus die ons naar het Visitor Center brengt. Daar stappen we over op een shuttle bus die ons helemaal naar de andere kant van het park brengt, naar Bryce Point. We lopen dan de 3 kilometer langs de rand van de canyon terug naar Inspiration Point en daar pakken we dan de shuttle bus die ons terug brengt naar ons hotel. In de General Store halen we nog wat spullen voor het ontbijt van morgen en met Arie, Marloes, Andre en Gerben ga ik nog een ijsje halen (dat overigens erg tegenvalt). Ik ga nog even naar mijn kamer om een oude broek uit de was te halen voor de rit met de ATV’s.

Om kwart voor 5 lopen we met 8 mensen naar de ATV’s, Chantal, Lonneke en Gerben zouden ook mee gaan maar haken af. Dus ik ga met Andre, Arie, Karen, Marloes, Imre, Henry en Rob. De meeste hebben een Ace, Karen en Marloes zitten met z’n twee-en op een ATV en Arie en ik hebben beide een eigen ATV. We crossen achter de tourguide door het gebied achter het hotel wat heel erg stoffig is. Zo erg dat ik af en toe totaal niet meer zie waar ik heen rij (en die dingen doen toch snel 50-60 per uur). Maar het is zo vreselijk leuk dit! Veel heuvels op en af en ook nog door een diepe plas. Echt een hele leuke afsluiting van deze dag, het was maar 45 minuten maar het had mij nog veel langer mogen duren. Terug bij het tankstation zetten we de helms en brillen af en blijken we allemaal helemaal onder het stof te zitten. Leuk gezicht ook, alleen heb ik zelf er geen foto’s van (die krijg ik later nog wel van de reisgenoten).

Na nog een gezellige afsluiting met een drankje, waarbij ook andere reisgenoten weer aansluiten, is het tijd om het stof af te spoelen (zelfs na het douchen zit mijn handdoek nog helemaal onder de bruine vlekken) en gaan we weer wat eten. Het is heel erg druk in het restaurant, ondanks dat we pas om half 9 aankomen. We worden weer in kleine groepen gesplitst en ik zit met Marloes, Karen, Gerben en Frank. De steak die ik bestel valt echter wel tegen, erg zout en niet zo rauw als ik had gewild. We sluiten de dag af met een drankje met een paar mannen (de vrouwen zijn allemaal naar bed) en het is weer erg koud. Rare omslag hier, in de middag loop je met 35+ te zweten en om 11 uur ‘s-avonds duikt de temperatuur naar 15. Zal morgen in Las Vegas wel anders zijn, daar is het blijkbaar 40+ en in Dead Valley zelfs 50+. Nog steeds niet duidelijk of die excursie definitief wordt afgelast…