Terug naar huis

Het zit er weer op, tijd om naar huis te gaan. Onze vertrektijd uit Cairns is ideaal, waardoor we eerst rustig wakker kunnen worden, om half 9 nog een ontbijtje kunnen nemen en rustig kunnen afrekenen. Om half 10 staat het busje klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Dat gaat nog een beetje chaotisch (met deze rare kwibus als chauffeur had ik ook niet anders verwacht) waardoor de helft van onze tassen in de bus mee gaat en de andere helft met een andere bus een half uur later pas arriveert.

We gaan inchecken met 16 personen. Jeroen is namelijk achtergebleven, die heeft nog een paar dagen in Australie voordat hij vertrekt. Eigenlijk zou hij al 2 dagen geleden doorreizen maar dat ging niet door en vreemd genoeg heeft niemand sinds gisterenochtend hem nog gezien (maar hij had nog wel op Facebook gereageerd). Wij stijgen rond 13:00 uur op richting Hong Kong, een vlucht van ongeveer 7,5 uur. Het vliegtuig zit redelijk maar helaas deze keer geen vrije plaatsen dus wel wat minder relaxed. Om 18:00 uur lokale tijd komen we in Hong Kong aan waar we 6 uur de tijd hebben voordat onze volgende vlucht vertrekt. Dewa en Marcel gaan het vliegveld uit om Hong Kong te bezoeken. Ik heb niet zoveel zin in die stress en blijf lekker on het vliegveld waar ik gezellig met Ellen, An en Benno wat ga eten in een van de vele restaurantjes. Later horen we dat Dewa niet eens het geduld (of het fatsoen) op kon brengen om even te wachten tot Marcel een kaartje had en al in een rijdende trein zat voordat Marcel kon instappen… die heeft toen de volgende maar gepakt die 5 minuten later ging en ook alleen maar wat sightseeing gedaan in Hong Kong. Wij lopen rond half 5 richting de gate, waarvoor we ook nog een deel met een treintje moeten omdat de gate in een ander deel van dit enorme vliegveld zit.

Bij de gate gaan we het laatste uurtje zitten wachten en een voor een zien we ook andere reisgenoten aanschuiven inclusief Marcel en Dewa. Om middernacht lokale tijd vertrekken we dan eindelijk richting Amsterdam. Voor ons gevoel is het dan al half 3 vanwege het tijdsverschil met Cairns. We krijgen in het vliegtuig weer eten (terwijl ik helemaal geen trek had) en dan gaat het licht uit. Beetje nutteloos voor mij want in de rij voor me zit een stel met 2 kinderen waarvan de jongste nog een baby. Die ligt dus de hele vlucht om de haverklap te krijsen. Af en toe is het stil maar langer dan een uurtje duurt dat niet. Ik vraag me weer af hoe mensen het in hun hoofd halen om met zo’n klein kind in een vliegtuig te stappen en dan dan al helemaal in een nachtvlucht van 13 uur… snappen ze niet hoe asociaal het is tegenover al die andere reizigers die ze hun nachtrust ontnemen?! Kwart voor 6 in de ochtend komen we op Schiphol aan. We halen de koffers op, nemen afscheid van elkaar net na acht uur zit ik in de trein naar huis…