Extra dag Darwin

Eigenlijk zouden we vandaag dus vertrekken naar Cairns maar vanwege de cycloon Ita blijven we dus langer in Darwin. We besluiten er een relax dag van te maken en spreken dus pas voor 10 uur af. Zonder Dewa die maakt er helemaal een relaxdag van.

Ik kan dat dus niet, zo lang uitslapen. Rond een uur of half 8 ga ik dus toch mijn bed maar uit en een uurtje later loop ik het hotel uit. Ik had gisteren in de stad een kapper gezien en mijn haar is alweer veel te lang. Dus even weer bij laten werken op mijn gemakje. Om 10 uur zie ik Marcel en Benno in de lobby van het hotel en samen lopen we richting de Waterfront Lagoon waar we vandaag willen ontbijten. Het is even zoeken want om daar te komen moet je met liften naar beneden. De stad ligt namelijk zo’n 20 meter hoger op een klif. Je moet dan eerst over een brug die bovenop een hotel uitkomt en daar nog 5 verdiepingen zakken. We duiken gelijk het eerste zaakje in voor het onbijt en daarna lopen we een rondje. Het is hier best leuk opgezet, een afgesloten baai om de krokodillen en stingers buiten te houden, een afgezet stukje ondiep voor de kleine kinderen, strandje en een apart golfslagbad. We lopen er allemaal langs in de volle zon, dus na een uurtje hebben we het wel gezien en zoeken we het busstation op waar we zowaar gratis wifi hebben.

We willen naar het Aviation Heritage Centre en de eerste bus komt pas na 40 minuten. Dan komt die gratis wifi wel goed uit. Het kost 3 dollar voor een 3 uurs busticket ongeacht welke bus je gebruikt. Best goedkoop eigenlijk. Bij het museum drinken we eerst een frisdrank want het is erg warm, ook in de bus. In het museum, waar ook geen airco is want het is een vliegtuighangar met open deuren, kijken we eerst een filmpje over de oorlogstijd hier in Darwin dat blijkbaar regelmatig gebombardeerd werd door de Japanners. Het meest imposante in de hal is de enorme B52 bommenwerper die van wand tot wand er maar net in past. Ook veel andere vliegtuigen en vliegtuig gerelateerd oorlogstuig staat in de hal opgesteld. Er staan ook nog een paar andere vliegtuigen tussen waaronder een paar pioniersvliegtuigen. Als we terug gaan hebben we geluk, de bus komt er net aan en daardoor kunnen we ook nog net binnen de 3 uur op hetzelfde ticket reizen. We gaan nog even de Monsoons bar in tot 6 uur. Daarna terug naar het hotel, douchen en weer verzamelen om 8 uur voor het eten. We eten vandaag bij een Thais restaurant en nenem daarna nog 1 drankje. Half 11 zijn we terug in het hotel.