Wisseling van de wacht, wandeling, theater, etc

Het was vannacht een stuk minder warm dan de vorige nacht maar toch heb ik met het raam open geslapen waardoor ik door de langskomende treinen toch af en toe wakker werd. Wederom een onrustige nacht dus en rond een uur of 7 sta ik maar op om te douchen. Ik sta om 10 voor 8 bij het ontbijt maar vandaag zijn ze nog trager dan gisteren. Er zijn maar een paar mensen voor me maar tegen de tijd dat we daadwerkelijk naar binnen mogen staat er een lange rij achter me.

Na het ontbijt vertrekken we naar het centrum. Vanwege de triatlon die vandaag gehouden wordt moeten we wel een stuk omrijden waardoor we pas een uur later in het centrum aankomen. Onderweg zien we nog een groep triatleten rondfietsen. We maken eerst een stop voor om de wisseling van de wacht te bekijken (verplicht nummer maar eigenlijk niet heel interessant) en vlak daarnaast kunnen we ook nog een foto maken van de straat waar de premier woont (Downing Street 10). Dat straatje is echter wel helemaal afgezet en je kan niet echt dicht in de buurt komen. Wat is dat in Nederland dan toch anders.

Hierna vertrekken we naar de omgeving van Leicester square en Trafalgar Square waar we een wandeling maken door alle straatjes met hun bijzondere gebouwen en vele pubs. Tegen half 2 eindigen we weer bij Trafalgar Square waar ik met een klein groepje (Gilles, Renske, Manon en Aziz) een kaartje koop voor een komische voorstelling over de werken van Shakespeare die om half 3 begint. De rest van de groep gaat hier in de omgeving ook nog leuke dingen doen maar verzamelen zich rond 6 uur weer bij de bus omdat sommige het geplande 3-gangen diner gaan doen en andere het gewoon makkelijk vinden om met de bus mee te rijden. Wij besluiten zelf wel verder voor eigen vervoer te zorgen de rest van de dag.

We gaan snel nog wat te eten zoeken zodat we op tijd het theater in kunnen. Het is inderdaad een leuke en bij vlagen hilarische en absurde voorstelling en we hebben flink gelachen. Na dit bezoek zijn we nog even de M&M World shop in gegaan (stelde niet veel voor) en even gaan shoppen bij de souvenirshop Cool Britannia. Aziz besloot zich toch verder bij de groep te voegen die met de bus verder ging, wij zijn met z’n vieren verder gaan wandelen in het drukke centrum. Op een gegeven moment waren we het wandelen wel even zat en zijn we ergens een broodje gaan halen. Daarna hebben we een dagkaart voor de metro gekocht en zijn we met de metro weer naar Covent Garden gereden waar we nog wat rondgelopen hebben. Tegen een uur of 7 hebben we daar nog wat gegeten en daarna op zoek gegaan hoe we met de metro bij de Londen Eye konden komen, wat Manon en ik hadden daar nog een kaartje voor in onze zak zitten.

Na wat zoeken en overstappen waren we rond een uur of 9 bij de London Eye. Het had niet veel later moeten worden want om half 10 mag je niet meer instappen. Ik ga met Manon in de rij staan, Gilles gaat met Renske een bar opzoeken (zij hadden geen kaartjes geboekt) en we spreken voor kwart voor 10 weer af. De London Eye (een enorm groot reuzenrad) was best leuk. Niet spectaculair, maar het geeft een mooi uitzocht over Londen en je kan er daarom leuke foto’s maken. Het rad blijft nagenoeg continu langzaam ronddraaien en in ongeveer een half uurtje maakt hij dus een volledige omwenteling. Na deze ervaring komen we weer bij elkaar en gaat we op weg naar het hotel waar we tot een uur of 12 nog een paar drankjes drinken. Morgen gaan we helaas alweer naar huis.