Naar Nakuru en game-drive

We vertrekken vandaag pas om 9 uur dus we kunnen uitslapen. Ik heb de wekker op half 7 gezet zodat ik rustig kan douchen en opruimen. Zo kwart over 7 ga ik ontbijten en de helft van de groep zit er dan al. Ik bestel een eitje bij de man die staat te bakken en dat duurt al best lang. Als hij eindelijk een eitje klaar heeft en ik deze op mijn bord laat leggen blijkt dat de rest ook nog op een ei zat te wachten. Ging ik dus helemaal voor mijn beurt.

Na het ontbijten ben ik met Hanneke en Arjen naar de waterval gelopen om een paar foto’s te maken van de Thomson watervallen. Geldklopperij om ook hier weer 2 euro te vragen om naar de rand te mogen lopen maar het moet maar. Het is lastig fotograferen omdat het tegen de zon in moet dus ik hoop dat de foto’s gelukt zijn. Voordat de de bus in gaan spotten we nog een kameleon in de bosjes naast het hotel waar we natuurlijk ook allemaal even een foto van moeten nemen. Netjes op tijd vertrekken we om 9 uur richting Lake Nakuru National Park. We stoppen onderweg nog bij een theeplantage waar een dame ons uitlegt hoe de thee met 3 blaadjes tegelijk geplukt wordt. Elk blaadje levert een andere kwaliteit thee op. Ze plukken elke 2 weken en dat 3 jaar lang. Dan wordt de struik halverwege afgeknipt en 3 maanden later kunnen ze weer plukken. Dit herhalen ze wel 15 keer zodat zo’n struik dus wel 45 jaar mee gaat.

We hebben een lunch stop in Nakuru waar we eerst even naar de supermarkt gaan en vervolgens ga ik met een klein groepje wat eten. De meeste bestellen een sandwich, ik en Arjen bestellen een hamburger. Die hamburgers blijken veel langer te duren en komen pas als de rest hun eten al op heeft. Gelukkig hebben ze hier voor het eerst een keer Wifi beschikbaar, en nog gratis ook. Als we het restaurant uitlopen begint het alweer voorzichtig te druppelen. Het park is maar 4km van het centrum van Nakuru dus we zijn er snel. Onze reisleidster wil eigenlijk naar het achterste kamp (24km verderop) en onderweg daarheen zien we al snel de duizenden vogels, voornamelijk pelikanen, flamingo’s, ooievaars en lepelaars. Ook komen we onderweg nijlpaarden tegen. Dat is heel bijzonder hier blijkbaar, waarschijnlijk doordat het water hoog staat en minder zout is. Ook zien we nog antilopen, zebra’s en enkele waterbuffels. Het regent inmiddels behoorlijk en de weg is zo slecht dat besloten wordt toch maar te keren en het voorste kamp te gebruiken.

Gelukkig houdt het op met regenen en kunnen we redelijk droog de tenten opzetten. Direct daarna hebben we een game-drive. Natasja blijft in het kamp achter want die voelt zich helemaal niet goed. Tijdens de game-drive zien we ook weer veel waaronder een arend, een zwarte neushoorn (die er direct vandoor gaat) en als hoogtepunt, helaas wel heel ver weg, een setje leeuwen die aan het paren zijn, zo elke 5 minuten ongeveer. Even later zien we van de andere kant ook nog een mannetjes leeuw aankomen maar ze lopen op enig afstand langs elkaar heen. Op de terugweg naar het kamp zien we ook nog waterbokken en waterbuffels. BIj het kamp aangekomen staat het diner al bijna weer klaar en zo rond 9 uur gaan we allemaal alweer vermoeid naar bed. In dit park mogen we absoluut de tent niet uit want er zijn hier al eens ongelukken gebeurd met leeuwen. Spannend!