Jinka – Key Afer – Arba Minch

We hebben vandaag geen haast, dus is het ontbijt vanaf half 8 en om half 9 gaan we pas rijden. Eigenlijk begint vandaag al de reis terug naar huis want ondanks dat we nog 3 hele dagen hebben, staat er niet veel meer op het programma. We rijden terug naar Arba Minch en morgen door naar Addis Abeba waar we een dag later op het vliegtuig stappen.

Het is maar goed dat we tijd hebben vanmorgen, want de bediening bij het ontbijt is echt belabberd. Het duurt dan ook 35 minuten voordat mijn gebakken eitje op tafel staat, nadat ze eerst nog met een verkeerde waren langskomen. Ik was al twee keer bijna weer weggelopen om de muesli repen uit mijn tas te gaan halen als vervangend ontbijt. Ook bij anderen duurt het heel lang, terwijl sommige na minder dan 10 minuten al een omelet krijgen. Compleet chaotisch. Alleen de man de afrekent is een beetje efficiënt. Na deze frustratie stappen we in de auto’s en rijden we iets meer dan een uur. We stoppen bij een plekje waar we 2 dagen geleden geluncht hebben, deze keer komen we hier voor de koffie.

Na de koffie hebben we een uur om de lokale markt van Key Afar te bezoeken en natuurlijk zit daar ook weer een toeristenmarktje aan vast. Deze keer ga ik ook voor de bijl en ik koop zo’n stoeltje annex hoofdsteun waar je hier de mannen van de lokale stammen allemaal mee ziet rondlopen. Dat zijn hier vooral mensen van de Ari en de Banna stammen. We stappen weer in de auto voor een stuk van ruim 2 uur. Dan stoppen we voor de lunch op een plek waar we op de heenweg koffie hebben gedronken. Na de lunch is er al een evaluatie waarbij Natnael van ons wil weten hoe we de reis hebben beleefd. We krijgen ook allemaal een Ethiopisch vlaggetje omdat we nu allemaal ambassadeurs zijn volgens hem.

Het laatste stuk is ook nog flink ver en pas rond half 6 komen we in Arba Minch aan in het ons inmiddels bekende hotel waar ik merk dat mijn GPS tracker sinds Key Afer niet meer gelogged heeft (vandaar die rechte streep). Jammer maar helaas… De kamer die ik deze keer krijg toont ook weer voldoende gebreken, maar deze keer heb ik wel een zacht bed. Maar er is bijvoorbeeld geen douchegordijn, de lampen geven heel weinig licht waardoor ik al 2 keer over mijn schoenen gestruikeld ben, en bij het aankleden na het douchen had ik geen idee of ik nu een onderbroek of sokken in mijn handen had. Ook kan de voordeur van binnen niet op slot en blijft niet dicht zitten. Ik moet er maar een stoel tegenaan schuiven om te voorkomen dat de bavianen (die zitten hier rond het hotel) vannacht naar binnen lopen. Inmiddels is net de stroom helemaal uitgevallen. Als ik na het diner terugkom is in sommige blokken alweer licht, bij mij niet. Ik ga maar een stukje lezen (eReader met lampje) en regelmatig komt de stroom er op en binnen maximaal een minuutje of wat er weer af. Dat gaat zo door totdat ik ga slapen.