Nech Sar Nationaal Park

Het ontbijt is vandaag om half 8 en drie kwartier later vertrekken we naar het Nech Sar nationaal park waar we gaan wandelen. We zouden hier eigenlijk een uur wandelen door de bossen bij de bronnen waar Arba Minch zijn naam aan dankt, maar het leek wel alsof de gids die ons leidde op tijd thuis moest zijn. Na drie kwartier stonden we al weer bij de Landcruisers.

Na de koffiestop gaan we de boot in om over het Chamo meer te varen. In een rustig tempo varen we langs de oevers naar de overkant van het meer en onderweg spotten we onder andere een nijlpaard, nijlkrokodillen, pelikanen, een soort reiger en adelaars met fraaie witte koppen op een nest. Na een dikke 2 uur heerlijk varen (onder een afdakje en met verkoelende wind) stappen we aan de overkant van het meer uit en eten we eerst onze meegebrachte lunch op in de schaduw. Het is inmiddels namelijk al 32 graden.

In dit park moeten zebra’s en een bepaald soort antilopen zitten en daar gaan we naar op zoek. Wat we echter voornamelijk zien zijn koeien, hele kuddes die door lokale stammen die aan de rand van het park wonen door het park heen naar het water geleid worden. Eigenlijk mag dat niet meer, maar ga dat maar eens aan deze mensen uitleggen, dat ze niet door het land mogen lopen over een route die ze al generaties lang genomen hebben. Uiteindelijk zien we een enkele verdwaalde zebra en een paar antilopen. De meeste zijn waarschijnlijk gevlucht vanwege de honderden koeien. We gaan met de boot terug in een kleine 2 uur (weer krokodillen,  nijlpaarden, adelaars en pelikanen)  en aan de overkant nemen we nog een koud drankje voordat we naar het hotel terugrijden.

In het hotel zijn tot onze verbazing van een paar van ons de kamers gewisseld. Er was wel gezegd dat we een kamer met uitzicht op het meer zouden krijgen, maar het is natuurlijk ronduit belachelijk dat ze in onze afwezigheid de sleutels van onze oude kamer al aan nieuwe gasten hebben gegeven… Terwijl al mijn spullen nog in die kamer overal uitgespreid lagen. Ik was dus nogal pissed. Andre heeft zelfs die nieuwe mensen uit zijn kamer gezet en ze de sleutel van die andere kamer gegeven. Nadat ik alles verhuisd had en een koude douche had genomen (het warme water werkte in het hele complex niet vandaag) was het etenstijd. Na het eten zijn een paar reisgenoten met de chauffeurs naar een lokale disco gegaan. Ik heb mijn blog bijgewerkt totdat ik om 10 uur uit het restaurant weg moest en het licht daar uit ging.