Terug naar huis

Helaas… het zit er op. De ochtend besteed ik aan het zover mogelijk updaten van mijn blog en heerlijk rustig ontbijten en om half 11 worden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Dat zit blijkbaar net zover van ons hotel als de boulevard, dus we hadden het gewoon kunnen lopen. Een beetje chaotisch wordt er ingechecked waarbij de hulp van de mensen van Darwin Scuba die ons hier begeleiden meer voor verwarring zorgt dan het helpt, maar het lukt. En dan begint het wachten hier al, want om 12:40 vertrekken we pas.

Uiteindelijk vertrekken we zelfs 20 minuten vroeger dan gepland en de vlucht is ook nog eens 20 minuten korter dan de heenweg. Dus hebben we op het vliegveld van Guayaquil bijna 4 uur waarbij we eerst maar eens gaan lunchen (want het vliegtuigvoer zal vast weer niet veel zijn). In de hal van dit vliegveld is het niet zo warm dus ik kleed me in het toilet alvast weer om, lange broek, shirt met lange mouwen. Want we gaan naar Europese temperaturen. Even later gaan we naar de bagage drop-off en lopen we de vertrekhal binnen. Als we daar een tijdje zitten wordt er een naam omgeroepen die enigszins op mijn naam lijkt. Dus toch maar even kijken. Blijkt dat mijn koffer eruit is gepikt voor inspectie dus ik moet me bij de douane melden. Zucht… Daar moet mijn koffer open, blijken ze vooral geinteresseerd in het tasje waarin mijn pillen zitten (Ibuprofen, Paracetamol, hoogteziekte pillen, Immodium, etc). Nadat ze alles bekeken hebben kan ik weer naar boven en gelijk het vliegtuig in want het boarden was al lang begonnen. En dan maar hopen dat de koffer ook nog op tijd het vliegtuig in gaat.

Tijdens de vlucht heb ik maar 1 film gezien in de eerste 2 uur. Na het eten gingen al snel de lichten uit, dus heb ik weer geprobeerd te slapen, en zowaar lukte me dat voor het eerst in een vliegtuig! Ik heb eerst dik 3 uur geslapen, toen werd ik net op tijd wakker toen de stewardess langsliep met water en stroopwafels. Daarna ben ik weer in slaap gevallen en werd 4 uur later wakker, twee uur voor de landing. Het zal er mee te maken hebben dat ik twee stoelen voor mezelf had zodat je toch net wat ruimer kunt liggen en draaien. Op Schiphol komen we bij bagageband 19 die helemaal was afgesloten door douane borden. Blijkbaar ook weer een extra controle, kan er ook nog wel bij. Gelukkig hoeft de koffer hier alleen door een scanner dus verliezen we toch niet veel tijd. Ik neem afscheid van Jeffrey, Cees en Ferry en duik de trein in. 40 minuten later sta ik op Almere Centrum waar ik gelijk maar bij de viskar van Nico Tol een bakje kibbeling meeneem. Nog een klein stukje met de bus en tegen 3 uur ben ik weer home-sweet-home.