Cuenca

We lijken wel gek, want ik sta gewoon weer om half 7 naast mijn bed om op tijd te zijn voor de excursie van vanmorgen. Het ontbijt hier was vervolgens vreselijk chaotisch. Er liep een man of 4 rond en nog kregen ze het voor elkaar dat mensen geen koffie of sapje kregen, sommige mensen kregen eerst hun ei, en pas 5 minuten later kwam er iemand langs met de broodjes… chaos.

Deze morgen staat de optionele wandeling op het programma. Bijna iedereen doet mee, alleen Thea is afgehaakt. Tijdens het ontbijt beginnen er toch meer te twijfelen want het weer is niet best. Het regent buiten en de kans is groot dat het bij de wandeling, hier een uur vandaan, ook regent. Maar toch zet iedereen door. We worden opgehaald in een kleinere bus en rijden naar het nationale park dat boven Cuenca ligt op zo’n 4000 meter hoogte. Daar waait het ook nog eens flink en is het behoorlijk fris. We maken de wandeling waarbij het vaak glad en modderig is. Het ruwe landschap hier is gevormd door gletsjers in tegenstelling tot het vulkaanlandschap dat we eerder in Ecuador hebben gezien. Aan het eind krijgen we zelfs nog een beetje regen mee, maar gelukkig niet veel. Als we terugrijden naar Cuenca wordt het weer een stuk beter.

Even tijd om te douchen en om 1 uur trek ik weer met en groepje Cuenca in. We gaan nu de andere kant op dan gisteren en onderweg scoren we nog wat te eten, hotdogs. Het stelde niet veel voor maar ach, voor een dollar toch een beetje vulling. We lopen nog wat verder door de stad en belanden uiteindelijk bij de bar vlak om de hoek van ons hotel waar we nog gezellig wat blijven drinken. Er sluiten ook meer reisgenoten aan en er vertrekken er weer. Als het echt te koud wordt gaan we met het restje nog even binnen zitten tot het tijd is voor het diner.

Maaike had gereserveerd bij een Peruaans restaurant. Een aantal van ons had liever zelf wat gezocht, maar we sluiten toch maar aan. Ik vond het eten niet geweldig en de bediening was compleet waardeloos. Sommige gerechten werden maar aan een kant van de tafel neergezet, wijn of bier die besteld werd was direct uitverkochten het afrekenen was een grote farce. Ik zat me er gewoon aan te ergeren hoe ongeorganiseerd dat verliep. Na het eten willen we nog met een klein groepje wat drinken, maar nadat ze 3-4 tentjes in en uitgelopen waren zonder een keuze te maken zag ik al aankomen dat er weer een halve marathon gelopen werd voordat we eindelijk ergens wat zouden drinken, dus hield ik het maar voor gezien en ben ik terug naar het hotel gegaan. Terwijl ik dit zit te tikken is het al een uur later, tegen 11en, en heb ik ze nog niet terug horen komen. Morgen gaat om 6 uur de wekker weer.