Van Sun Peaks naar Whistler

Het is vandaag voornamelijk een reisdag, we moeten een kleine 450 kilometer afleggen en vaak door bergachtig terrein. En natuurlijk is het dan vandaag ineens een prachtige dag. Voor het eerst kan de korte broek aan, maar we zitten er voornamelijk mee in de bus.

We vertrokken vanmorgen om 8 uur en onderweg hebben we nog een aantal foto-stops gemaakt. We hebben bij een ranch nog een koffie-stop gehouden waar we heerlijk op een terras in de zon hebben zitten genieten. Helaas moesten we toch weer door. Rond half 1 zijn we gestopt in het plaatsje Lilooet waar we wat gegeten hebben. Met de meeste anderen ben ik naar de Subway gegaan. De eetlust verging je hier bijna omdat een vrouw achter de balie vol zat met pukkels en bulten op gezicht en handen. Kwam niet helemaal fris over. Na de lunch hebben we nog een stukje gelopen en daarna konden we de bus weer in.

Na nog een paar foto-stops kwamen we rond een uur of 4 in Whistler aan waar we verblijven in het AAVA Whistler hotel. Whistler is ook weer een ski-stadje maar in tegenstelling tot Sun Peaks is het hier wel heel er druk. Dat komt omdat hier alle liften bergop wel open zijn en veel gebruikt worden door mountain bikers en wandelaars. We gooien de spullen even op de kamer en lopen met een groepje het centrum in voor een drankje.

In de tent waar we belanden eten we even later ook nog een hapje. Het begint inmiddels wel wat af te koelen en gelukkig is er een terrasverwarmer. Adriaan, Gideon en Ad lopen even terug naar het hotel om een vest te halen (stelletje watjes), Dave en ik zijn eigenwijs en houden vol dat het niet koud is. Het is al snel gezellig mede doordat we aan de drankjes zitten en niet eerst iets eten. Grote hilariteit is er met name over Monique’s “dingetje” waarvan ze niet wist dat ze dat had… (het gaat overigens gewoon over een functie op haar camera). Dit komt later op de avond nog wel een paar keer terug in een melige bui.

Na het eten gaan we naar de Ierse pub waar we buiten om een kampvuur gaan zitten. Na een paar drankjes gaat het “kampvuur” ineens uit (het blijkt een gas gestookt nep-kampvuur te zijn). Blijkbaar een of andere beveiliging en het zou moeten afkoelen. We zien het kampvuur echter niet meer aangaan de rest van de avond en rond kwart voor 11 hebben we maar afgerekend en zijn we teruggegaan naar het hotel. Ik had het inmiddels behoorlijk koud.