Naar Pangkor Island

We laten de Cameron Highlands weer achter ons en rijden weer naar zee niveau. Onze bestemming vandaag is Pangkor Island, een subtropisch paradijs in een hotel met een prive baai. We verblijven hier 2 nachten dus volop mogelijkheid om lekker van strand, zee en zon te genieten. Helaas was ik weer vergeten de GPS aan te zetten dus ik mis weer een heel stuk (is niet de eerste keer dat me dat gebeurt).

Albert had speciaal alle excursies gisteren al achter elkaar ingepland zodat we vandaag een veel vroegere boot konden nemen. Onderweg maakten we nog een stop om een overzicht van de vallei te fotograferen, dit lijkt net het Westland met allemaal soort van kassen. Oorspronkelijk zouden we pas om rond etenstijd aankomen op Pangkor, maar dat zou nu voor 15:00 worden. Omdat de lunch er wel bij in zou schieten met deze aangepaste planning zijn we onderweg gestopt voor anderhalf uur om niet alleen wat te drinken, maar ook in de supermarkt of daaromheen wat dingen in te slaan. De meeste mensen gingen voor het broodjeszaakje net voor de supermarkt. Zo rond een uur of 2 stonden we bij de ferry onze broodjes op te eten, een even later waren we op weg.

Aangekomen op het eiland werden we met een bus (in twee keer, het paste er niet allemaal in een keer in) naar het Pangkor Island Beach Resort gebracht met een soort van gevangenbus met tralies tussen de bestuurder en de passagiers. Dit hotel ligt aan een eigen baai met een zandstrand van ongeveer een kilometer lang denk ik. Palmbomen, twee zwembaden, her en der plaatsen om te eten of iets te drinken te halen, allemaal helemaal niet verkeerd! We werden zingend ontvangen door en aantal Philipijnse meiden die ‘s-avonds hier ook de live muziek verzorgen.

De meeste mensen uit mijn groep zijn direct het zwembad ingedoken. Ik heb zelf ergens een mooie plek onder een boom uitgezocht en ben lekker wat gaan relaxen, boekje lezen, beetje muziek luisteren, helemaal goed. Rond een uur of half 8 zouden we gaan barbecuen, maar omdat er een prive party was moesten wij uitwijken naar een standaard buffet. Die barbecue volgt morgen wel. We zijn na het eten nog even blijven hangen voor een drankje en vervolgens zijn sommigen naar de live muziek gaan luisteren, ik ben met een deel van de groep op het strand gaat zitten. Hadden we toch niet voor niets bier etc ingeslagen in de supermarkt.